• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99060403365
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

شورای حل اختلاف شهر جدید گلمان در ارومیه افتتاح شد

شورای حل اختلاف شهر جدید گلمان در ارومیه افتتاح شد

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: یکی از برنامه های جدی و مهم دستگاه قضایی و ریاست قوه قضائیه توسعه حل اختلاف است.

گروسی امروز چهارم شهریور در این آئین گفت: شورای حل اختلاف شهر جدید گلمان به منظور فراهم نمودن دسترسی آسان و کم هزینه مردم  به خدمات قضایی در کوتاه ترین زمان ممکن افتتاح می شود.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با بیان اینکه زمینه افتتاح این شعبه با کمک اهالی محترم شهر جدید گلمان و همکاری شهرداری منطقه فراهم شده، اظهارکرد: خوشبختانه افراد خوبی جهت فعالیت در این شورا شناسایی و معرفی شده است که احکام مسئولیتشان  پس از طی تشریفات اداری مربوطه از ناحیه معاونت محترم رئیس قوه قضائیه صادره شده که در این مراسم اهدامی شود.

وی اظهار امیدواری کرد: انشاءالله در این منطقه شاهد وقوع کمترین دعاوی و اختلاف باشیم و با آغاز فعالیت این شعبه ، زمینه ای برای ایجاد صلح، تفاهم و آرامش منطقه فراهم شود و پرونده های مهم جهت رسیدگی به دادگستری استان ارجاع و الباقی دعاوی و اختلافات دراین شورا حل و فصل شود.

هادی صمدی  معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان نیز دراین آئین با عرض تسلیت ایام عزای حسینی و قدردانی از حضور ریاست کل دادگستری استان در مراسم افتتاح شورای حل اختلاف شهر جدید گلمان بیان کرد : با افتتاح شورای حل اختلاف در این حوزه  خدمت قضایی دیگری برای ساکنین شهر جدید گلمان ارائه می شود و مردم منطقه دیگر لازم نیست برای رسیدگی به اختلافات و دعاوی قضایی خود به شهرستان ارومیه رفت و آمد کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در سنت حسنه نبی مکرم اسلامی مبنی بر اصلاح ذات البین مومنین جامعه اسلامی می تواند نقش مهمی در امنیت جامعه و پایداری صلح و سازش ایفا کند اظهار کرد: اختلافات و دعاوی اگر با وساطت و ریش سفیدی در شوراهای حل اختلاف  به صلح و سازش بیانجامد قطعاً از حکم صادره توسط محاکم قضایی پایدارتر بوده و چه بسا با احکام صادره از سوی دادگاهها بدلیل عدم حل و فصل ریشه ای اختلاف نمی توان آثار کینه و ناراحتی  را در بر خی از دعاوی از بین برد.

گفتنی است شهر گلمان در 10 کیلومتری شرق ارومیه و در مسیر جاده گلمانخانه قرار دارد و طرح مسکن مهر در آن اجرایی شده است  و دعاوی و اختلافات ساکنین این منطقه قبلاً به شعب شورای حل اختلاف روستاهای همجوار ارجاع می شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha