• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99060302887
  • خبرنگار : 50300

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد

کاهش ثبت‌نامی پیش‌دبستانی در خوزستان / لزوم فراهم‌شدن دسترسی ۸۰هزار دانش‌آموز به شبکه شاد

کاهش ثبت‌نامی پیش‌دبستانی در خوزستان / لزوم فراهم‌شدن دسترسی ۸۰هزار دانش‌آموز به شبکه شاد

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مهر ماه سال گذشته ۱۰۷ هزار ثبت نامی پیش دبستانی داشتیم اما اکنون تعداد ثبت نامی‌ها به ۱۰ هزار نفر نیز نمی‌رسد.

کوروش مودت در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (سوم شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه مهر امسال به دلیل شیوع کرونا یک پروژه متفاوت خواهد بود. شیوه‌نامه بازگشایی مدارس اعلام شده است؛ آموزش و پرورش سه سناریو برای بازگشایی مدارس در مناطق سفید، زرد و قرمز طراحی کرده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برای اجرایی کردن پروژه مهر، استان را به هفت قطب آموزشی تقسیم کرده ایم، افزود: در سناریوی اول یعنی وضعیت سفید، آموزش به صورت حضوری خواهد بود اما پیش بینی شده که ۱۰ درصد از آموزش‌ها از طریق شبکه شاد ارائه شود. در وضعیت زرد، آموزش ۵۰ درصد حضوری و ۵۰ درصد غیرحضوری است و در وضعیت قرمز، آموزش دانش‌آموزان کاملا به صورت غیرحضوری است. تصمیماتی همچون زوج و فرد کردن حضور دانش آموزان نیز بر عهده شورای مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: مهر ماه سال گذشته ۱۰۷ هزار ثبت نامی پیش دبستانی داشتیم اما اکنون تعداد ثبت نامی‌ها به ۱۰ هزار نفر نیز نمی‌رسد که دلیل اصلی این موضوع، استرس و دغدغه اولیا است.

مودت با بیان اینکه ما آمادگی کامل را برای بازگشایی مدارس داریم، گفت: هنوز دقیقا مشخص نشده است که آموزش دانش‌آموزان حتما حضوری خواهد بود یا خیر، به ویژه برای پایه‌ ابتدایی، تا زمان بازگشایی تصمیم اتخاذ خواهد شد. اما همه معلمان در هر سه شرایط (سفید، زرد و قرمز) باید در مدرسه حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه حاشیه‌ای و شهری و ۳ هزار و ۲۰۰ مدرسه روستایی را برای پوشش اینترنت معرفی کردیم. اینترنت شبکه شاد رایگان است و معلمان برای بارگذاری مطالب از اینترنت رایگان مدارس استفاده می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: حدود ۸۰ هزار نفر در استان خوزستان به شبکه شاد دسترسی ندارند که نسبت به آمار ما زیاد نیست اما باید به شبکه شاد متصل شوند. به این منظور ۳ هزار تبلت، ۲۵۰ گوشی هوشمند و تعدادی دیگر تبلت و گوشی همراه هوشمند در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. برای سایر دانش آموزان نیز یا باید از شبکه سیما یا از طریق درسنامه و یا از محتواهای الکترونیکی استفاده کرد.

مودت یادآور شد: در مناطق عشایری هزار و ۵۰۰ مدرسه سنگی وجود دارد که امیدواریم مانند مدارس کانکسی، جمع آوری شوند.

وی در پایان با بیان اینکه برای دو ماه و نیم از سال تحصیلی جدید محتوای درسی تولید شده است، گفت: امیدواریم سال تحصیلی جدید به خوبی آغاز و از دغدغه والدین نیز کاسته شود. آموزش و پرورش حافظ امنیت جانی دانش آموزان است و در کلیه سناریوها آموزش، سلامت و پرورش دانش آموزان را مدنظر قرار داده است.

به گزارش ایسنا، همچنین مرادعلی سعیدی‌‎پور، سرپرست آموزش و پرورش عشایری خوزستان در این جلسه، اظهار کرد: آموزش و پرورش عشایری در ۱۴ شهرستان و منطقه فعالیت آموزشی دارد. ۱۳ هزار و ۵۱۸ دانش آموز در مناطق مختلف تحت پوشش آموزش و پرورش عشایری استان در سه مقطع تحصیلی هستند. ۶۹۸ واحد آموزشی در ۵۸۸ فضای آموزشی قرار دارند.

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای آموزش و پرورش مبنی بر جمع آوری کانکس و انتقال آنها به مناطق آموزشی عشایری، ۱۱۴ کانکس شناسایی کردیم که از این تعداد ۳۵ کانکس را تاکنون به مناطق عشایری منتقل کردیم. همچنین تعدادی آماده انتقال هستند اما برخی از کانکس‌ها تخریبی هستند و برخی دیگر را به دلایل دیگری نتوانستیم انتقال دهیم.

سرپرست آموزش و پرورش عشایری خوزستان بیان کرد: به منظور برچیدن مدارس سنگی و نامناسب، ۱۱۵ مدرسه که تک کلاسه یا دو کلاسه بودند را جهت نوسازی یا نصب کانکس به اداره کل نوسازی مدارس اطلاع دادیم و با پیگیری‌های صورت گرفته، توافقی با بنیاد قلم چی و خیرین صورت گرفت که با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس، امسال ۱۰۰ مدرسه ساخته می‌شود و امیدواریم در یک پروسه سه ساله، مابقی مدارس ساخته شوند. از ۱۱۵ مدرسه تاکنون پنج کانکس خیرساز در لالی، چهار کانکس خیرساز در ایذه و یک کانکس را در دزفول مستقر کرده ایم. همچنین دو آموزشگاه یک کلاسه در حال ساخت هستند.

سعیدی‌پور در پایان گفت: در دوران شیوع کرونا با کمک سپاه حضرت ولی عصر (عج)، هزار بسته آموزشی را برای دانش آموزان ابتدایی و هزار و ۳۲۰ بسته آموزشی برای مقطع متوسطه اول و دوم تهیه شد. علاوه بر این کلاس‌های آموزشی در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای دانش آموزان مدارس کم‌جمعیت برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha