• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99060201783
  • خبرنگار : 71145

تشکیل اولین انجمن مخالفت با عادی سازی توسط اپوزیسیون امارات

تشکیل اولین انجمن مخالفت با عادی سازی توسط اپوزیسیون امارات

مخالفان سیاسی امارات تشکیل اولین انجمن ضد عادی سازی را بعد از اعلام برقراری روابط رسمی بین ابوظبی و تل‌آویو اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی طبق بیانیه‌ای که به مناسبت اعلام تاسیس این انجمن صادر شده، شش چهره اپوزیسیون برجسته این کشور به نام‌های سعید ناصر الطنیجی، سعید خادم بن طوق المری، احمد الشیبه، حمید عبدالله النعیمی، حمد محمد الشامسی و ابراهیم محمود آل حرم پای این بیانیه را امضا کردند.

در این بیانیه، تاسیس انجمن اماراتی "مقاومت در برابر عادی سازی" اعلام شده که یک نهاد مدنی محسوب می‌شود که به مخالفت با هر نوع عادی سازی با دشمن صهیونیستی می‌پردازد یعنی در سطح اقتصادی، ورزشی، امنیتی، سیاسی و مردمی که همگی طبق اصول برپایی کشور امارات هستند.

در این بیانیه تصریح شد: روند کشور امارات و رویکردش طی روزهای گذشته شاهد انحرافی ملی و اسلامی بود که در اعلام آنچه توافقنامه صلح بین دولت امارات و اشغالگر اسرائیلی خوانده می‌شود، نمود پیدا کرد.

در این بیانیه تاکید شد: این توافقنامه خیانتی به ملت و انکار تاریخ آن در مخالفت با طرح صهیونیستی در منطقه عربی است به طوری‌که این توافقنامه به صهیونیست‌ها در اشغالگری‌شان در اراضی فلسطینی مشروعیت می‌بخشد.

در ادامه این بیانیه تشکیل‌دهندگان این انجمن گفته‌اند: باور داریم وظیفه ما حفظ این ارزش‌ها و اصول ملی است ما در مسیر پدران و اجدادمان حرکت می‌کنیم دیگران نیز به رویکرد خود را ادامه دهند ما رویای اجدادمان را امانتی بر گردن خود می‌دانیم ما این وفاداری به مساله فلسطین را زنده نگه می‌داریم و فلسطین را مساله اول خود می‌دانیم.

در این بیانیه آمده است: انجمن تاکید بر مخالفت ملت امارات با توافقنامه اعلام شده و رساندن صدای مردم این کشور در مخالفت با عادی سازی به گوش ملت‌های منطقه خلیج فارس و کشورهای عربی و بیداری ملت امارات نسبت به خطرات عادی سازی و حمایت و پشتیبانی از مساله فلسطین و حق آنها در تمام مطالبات عادلانه‌شان را هدف قرار داده است.

در پایان این بیانیه عنوان شده است: از خدا می‌خواهیم ما برای انجام این نقش و رساندن صدای مردم آزاد امارات به کل جهان موفق بدارد و خدا حامی ما و این هدف است.

احمد الشیبه از مخالفان اماراتی نیز گفت: امضای این توافقنامه به منزله دوری از اصول و قواعدی است که کشور براساس آن تشکیل شده؛ اصولی که مبتنی بر حمایت از مساله فلسطین و حقوق ملت فلسطین در برابر اقدامات اسرائیل است.

الشیبه تصریح کرد: مقاومت در برابر عادی سازی برای جامعه امارات مساله جدیدی نیست به طوری‌که کمیته مردمی با این منظور در سال ۲۰۰۰ تشکیل شد و تا زمانی که سرکوب‌ها و خفه کردن صداها در کشور در سال ۲۰۱۱ شروع شد، به کارش ادامه داد. ما امروز تجدید میثاق می‌کنیم و به ریشه‌های خود بازمی‌گردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha