• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99060201464
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

جذب ۴۹۶ نفر فارغ التحصیل دانشگاهی در تعاونی‌های لرستان

جذب ۴۹۶ نفر فارغ التحصیل دانشگاهی در تعاونی‌های لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۳ شهریورماه، تعاونی‌های برتر ملی معرفی و همچنین از تعاون‌گران برتر استان تجلیل می‌شود.

علی آشتاب در گفت‌وگو با  ایسنا  اظهار کرد: تعاونی‌های لرستان با جذب ۴۹۶ نفر فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور بیشترین امتیاز را از این نظر کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی می‌تواند بستری برای اشتغال جوانان بویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد که در این راستا طرح کارورزی اجرا می‌شود، افزود: از ابتدای اجرای طرح کاروزی تاکنون ۷۱۳ واحد اقتصادی استان تعداد ۴۲۴۹ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی را بکار گرفته‌اند.

آشتاب با بیان این‌که اجرای این طرح‌ها به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته که میزان اشتغال آن‌ها کم و بیکاری آن‌ها بیشتر است راهکار مناسبی است، تصریح کرد: در تکمیل طرح کارورزی، مشوق‌هایی همچون معافیت‌های بیمه‌ای سهم کارفرما در صورت جذب کارورز و پرداخت یک سوم از حداقل دستمزد در قالب طرح یارانه دستمزد به مدت یک سال در نظر گرفته شده که می‌توانیم با اطلاع‌ رسانی دقیق در این زمینه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و بخصوص فنی و مهندسی و خدمات از آن بهره ببریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: کارفرمایان اگر از هر کدام از ظرفیت‌ها شامل طرح‌های کاروزی، پرداخت یارانه دستمزد و معافیت‌های بیمه‌ای سهم کارفرما که توسط دولت در راستای اشتغال بیشتر ارائه شده استفاده کنند، قانون‌گذار به تناسب معافیت‌های بیمه‌ای برای کارفرما در نظر گرفته است.

وی با اشاره به معرفی تعاونی‌های برتر ملی در روز تعاون و همچنین تجلیل از تعاون‌گران برتر استان، ادامه داد: مدیران عامل شرکت‌های تعاونی فعال و در حال بهره برداری می‌توانند از طریق کارتابل خود در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون کشور به نشانی https://taavoni.mcls.gov.ir؛  و انتخاب گزینه جشنواره تعاونی‌های برتر، برای مشاهده رتبه اولیه تعاونی تحت مدیریت خود و تکمیل پرسشنامه تعاونی‌های برتر اقدام کنند.

آشتاب عنوان کرد: پس‌از بررسی اطلاعات اعلام شده در پرسشنامه و صحت‌سنجی مدارک و مستندات، رتبه نهایی اعلام و تعاونی‌های واجد شرایط با توجه به امتیازات کسب شده به‌عنوان تعاونی برتر استانی یا ملی انتخاب می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، افزود: پانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان با امکان ثبت نام در ۲۲ گرایش شرکت‌های تعاونی، اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی و اتاق تعاون با هدف رتبه بندی و اعتبارسنجی تعاونی‌ها  برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد در راستای شناسایی و معرفی الگوهای برتر بخش تعاون و به منظور فراهم کردن زمینه‌های گسترش و ارتقای روحیه تعاونی و نمونه‌پروری در بخش‌های مختلف اقتصادی شهریورماه همزمان با هفته تعاون برگزار می‌شود.

آشتاب ادامه داد: سابقه سه سال فعالیت و در حال بهره‌برداری بودن تعاونی، مثبت بودن تراز مالی شرکت در سه سال گذشته،  برگزاری مجامع قانونی و رعایت قواعد حقوقی از سوی شرکت و عدم محکومیت قضایی تعاونی طی سه سال اخیر از جمله شرایط شرکت در جشنواره است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha