• شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99060100591

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل ارشاد خراسان رضوی خبر داد

فروش بیش از ۵۵ هزار جلد کتاب در طرح تابستانه خراسان رضوی

فروش بیش از ۵۵ هزار جلد کتاب در طرح تابستانه خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که طرح تابستانه کتاب پس از ۱۲ روز در سراسر کشور به پایان رسید، گفت: کل فروش استان در انتهای طرح ۱۹ میلیارد و ۱۱ میلیون و ۱۲ هزار و ۹۵ ریال بود و ۵۵ هزارو ۳۳۵ جلد کتاب در طی این مدت کوتاه به فروش رسید که آمار بی‌نظیری را در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی استان رقم زده است.

افشین تحفه‌گر با اعلام این خبر افزود: در این دوره با مشارکت گسترده مردم کتاب‌خوان و فرهیخته استان، خراسان رضوی به عنوان یکی از فعال‌ترین و  پرفروش‌ترین استان‌های کشور برای چهارمین دوره پیاپی معرفی شد.

وی ادامه داد: ۸۲ کتاب‌فروشی از سراسر استان در این دوره از طرح شرکت کردند که از این تعداد ۶۳ کتاب‌فروشی مربوط به مشهد و ۱۹ کتاب‌فروشی مربوط به شهرستان‌ها بود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، بیان کرد: از بین کتاب‌فروشی‌های شرکت کننده در طرح،۶۲ کتاب‌فروشی شهرستان مشهد و ۱۶ کتاب‌فروشی در سایر شهرستان‌ها فروش داشتند.

تحفه‌گر گفت: یارانه اختصاص یافته به استان خراسان رضوی در طی طرح با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم در چند نوبت افزایش یافت و در نهایت به  ۳ میلیارد و  ۵۰۰ میلیون ریال رسید که ۳ میلیارد و ۴۰۶ میلیون و ۱۸۱ ریال آن مصرف شد. 

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ وی عنوان کرد: بیشترین فروش در طرح تابستانه کتاب ۹۹ به ترتیب  مبلغ یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۱۰۳ ریال و یک میلیاردو ۴۱۰ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۰۰ ریال و ۷۲۹ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۵۰۰ ریال فروش بوده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha