• جمعه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99053123168
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه اردستان:

آمریکا در شورای امنیت شاهد شکست خفت بار خود بود

آمریکا در شورای امنیت شاهد شکست خفت بار خود بود

ایسنا/اصفهان امام جمعه اردستان گفت: پس از تلاش‌های فراوان آمریکایی ها برای تمدید دائمی تحریم‌های تسلیحاتی ایران، این کشور توانست تنها حمایت یک کشور را در شورای امنیت به دست آورد و شاهد شکست خفت بار خود در این شورا بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن دهشیری در خطبه های نمازجمعه این هفته (۳۱ مرداد ماه) که در مسجد جامع اردستان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۱۴۰۰ سال از رخداد عظیم سال ۶۱ هجری قمری می گذرد، اما مردم جهان همچنان خود را عزادار آن اتفاق می بینند. ماه محرم یادآور حزن و اندوه ائمه اطهار است که همگی باید آن را گرامی بدارند.

وی با بیان اینکه این اتفاق و رویداد بی نظیر تاریخی دارای اهداف و انگیزه های الهی بود، افزود: واقعه عاشورا به دلیل اینکه برای خدا بوده در یادها مانده است و هر سال بیش از پیش پرشورتر خواهد شد. در این واقعه با دعوت حجت خدا به کوفه، آن مرد بزرگ و اصحابش را به فجیح ترین شکل ممکن به قتل می رسانند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه اردستان با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه، عزاداری ها با محدودیت مواجه است، گفت: تمام مردم باید به هر عنوان و روشی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی عزای امام حسین (ع) را گرامی بدارند.

دهشیری با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر و با بیان اینکه این دو از وظایف همگان است که باید در جامعه عملیاتی شود، گفت: اگر این دو، مورد استقبال آحاد جامعه قرار نگیرد جامعه به سمت فساد کشیده می شود.

وی با اشاره به نامگذاری روز جهانی مسجد، تصریح کرد: در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد و برای اینکه این واقعه باقی بماند ۳۱ مرداد به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد که بدانند مساجد منشا بسیاری از خیر و برکات است. 

امام جمعه اردستان با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد شکست آمریکایی ها در شورای امنیت بودیم که این شکست برای نخستین بار انزوای آمریکا در صحنه جهانی را به نمایش گذاشت، خاطرنشان کرد: پس از تلاش‌های فراوان آمریکایی ها برای تمدید دائمی تحریم‌های تسلیحاتی ایران، این کشور توانست تنها حمایت یک کشور را در شورای امنیت به دست آورد و شاهد شکست خفت بار خود در این شورا بود.

دهشیری با تبریک روز پزشک، گفت: این روز را به تمام پزشکانی که در ایام کرونا بیش از صد شهید سلامت دادند را گرامی می داریم. امسال نیز طبق روال معمول جامعه پزشکی کشور اول شهریور به استقبال روز پزشک خواهند رفت، اما طبیعتا امسال روز پزشک حال و هوای کاملاً متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته دارد.

وی گفت: هر چقدر نسبت به بی توجهی برخی از متولیان نسبت به آذین بندی شهر در ایام محرم گلایه کردیم، بی فایده بود. از هیئتی ها درخواست داریم در کنار محل هیئت خود فضای شهر را هم سیاهپوش کنند. 

امام جمعه اردستان با بیان اینکه شهرستان اردستان سابقه دار تدین، عفاف و حجاب است، گفت: باید برای ورزش خانم ها در اردستان فکری شود تا جوری نشود که برخی افراد به دلیل کمبود فضای ورزشیِ ویژه بانوان، در ملاعام جامعه را به ناکجاآباد بکشانند.

دهشیری با انتقاد از عدم مطالبه گری مردم، گفت: متاسفانه در اردستان مطالبه گری مردم بسیار ضعیف است و نسبت به برخی از معضلات و بی توجهی ها مطالبه گر نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha