• پنجشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99053022533
  • خبرنگار : 50175

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد:

"نهضت سوادآموزی" نقش اساسی در گسترش سواد جامعه داشته است

"نهضت سوادآموزی" نقش اساسی در گسترش سواد جامعه داشته است

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: نهضت سوادآموزی نقش اساسی در گسترش سواد جامعه داشته است.

محمد مهرافزون در مراسم اختتامیه و نمایشگاه توانمندی‌های آموزش‌دهندگان و سواد آموزان به همراه تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی که ۲۹ مردادماه صورت گرفت، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی باید در راستای هدف اصلی که ریشه‌کنی بی‌سوادی است، گام بردارد.

وی تصریح کرد: زیربنای توسعه هر جامعه علم و دانش است و انحطاط هر جامعه به دلیل فقر علمی به وجود می‌آید.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد با اشاره به اینکه مهم‌ترین قدم در نهضت سوادآموزی پیشرفت علمی و به‌روز شدن دانش آموزش‌دهندگان نهضت است، بیان کرد: اکنون بعد سال‌ها از تشکیل نهضت سوادآموزی باید مشخص شود نرخ باسوادی چقدر است، آیا بی‌سوادی در بروجرد به‌صورت کامل کم شده است یا نیاز به برنامه‌های مدون و دقیق‌تری در زمینه نهضت داریم.

مهرافزون اضافه کرد: نهضت سوادآموزی باید تلاش کند علاوه بر کاهش نرخ بی‌سوادی در راستای ارتقا سطح سواد از خواندن و نوشتن به اخذ دیپلم و لیسانس اقدام کند.

وی بیان کرد: در احادیث و روایات به سوادآموزی و خواندن و نوشتن تأکید فراوان شده است همچنان که پیامبر اکرم (ص) فرموده ز گهواره تا گور دانش بجوی.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به‌فرمان حضرت امام (ره) تشکیل نهضت سوادآموزی بوده و تاکنون نقش اساسی در گسترش سواد جامعه داشته است.

مهرافزون بیان کرد: اهمیت سوادآموزی در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و در مورد سوادآموزی و خواندن و نوشتن ۷۵۰ آیه در قرآن کریم ذکر شده است.

وی ادامه داد: دین اسلام دین سوادآموزی است و در هیچ ادیان الهی و آسمانی به اندازه دین اسلام و قرآن کریم به سوادآموزی اشاره نشده است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی و اساسی پیامبر گرامی اسلام (ص) که به پیامبری برگزیده شده است تعلیم و تربیت است همچنان که ایشان فرموده؛ به دنبال علم برو حتی اگر در چین باشد.

مهرافزون اظهار کر: در نظام جمهوری اسلامی سوادآموزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و با پیروزی انقلاب اسلامی به‌فرمان حضرت امام نهضت سوادآموزی تشکیل می‌شود و این حرکت انقلابی در خصوص ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در ادامه کار مرهون و مدیون مسئولین تراز اول نظام در بدو انقلاب بوده است و انسان‌های شریفی همچون شهید مطهری و شهید رجایی از بزرگان این عرصه بوده‌اند.

گفتنی است، در پایان مراسم از نمایشگاه دست سازه‌های اداره نهضت سوادآموزی بازدید و بررسی به عمل آمد و زحمات آموزش‌دهندگان تشکر و قدردانی انجام گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha