• پنجشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99053022502
  • خبرنگار : 50163

نذر سلامت با اهدای خون در ایام محرم

نذر سلامت با اهدای خون در ایام محرم

ایسنا/زنجان فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: یکی از اقداماتی که در ایام محرم با عنوان نذر سلامتی می‌توان انجام داد، اهدای خون است که می‌تواند زندگی بسیاری از افراد را نجات دهد.

حجت محمدی صبح امروز (۳۰ مردادماه) در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته بسیاری از هم‌وطنان ما درگیر بیماری کرونا شده‌اند، عنوان کرد: این بیماری شوخی‌بردار نیست و در حال حاضر نیز بحث روز تمام کشورها است.

وی با بیان اینکه کرونا بیماری است که اقتصاد همه کشورها را در نوردیده است، افزود: با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای کشور و هزینه‌های بالای درمان کرونا اگر مشارکت مردم و پای کار آمدن خیرین نبود، قطعا در این حوزه دچار مشکل می‌شدیم.

این مسئول با اشاره به گوشه‌ای از وضعیت اقتصادی کشورمان در سال ۹۹، افزود: امسال تنها ۶ درصد از درآمد نفتی کشور محقق شد، این امر در حالی است که اقتصاد ایران وابسته به نفت است.

محمدی با اشاره به شرایط هشدار در خرم‌دره و زنجان، ادامه داد: تنها یک تلنگر کافی است تا دوباره به سمت وضعیت قرمز حرکت کنیم.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه همه ما در مقابله با کرونا سهیم هستیم، یادآور شد: اگر در حفظ سلامتی خود و جامعه کوتاهی کنیم مدیون هستیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، بیان کرد: در این ایام باید حفظ سلامت خود و سایر عزاداران را در اولویت قرار دهیم، زیرا امام حسین (ع) از ما عزاداری‌هایی را خواهد پذیرفت که به کسی صدمه وارد نکنیم.

محمدی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته شاهد افزایش بستری بیماران کرونایی در بیمارستان بوعلی خرم‌دره بودیم، اضافه کرد: مهم‌ترین دلیل این امر نیز بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌ها بود.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی از جوانان به حدی به این موضوع بی‌توجه هستند که علاوه بر جان خود، جان دیگران را نیز به خطر می‌اندازند، گفت: در روزهایی که سفارش اکید می‌شد مردم مراسم خود را به زمان بعد از کرونا موکول کنند برخی بدون توجه به پروتکل‌ها باغ‌ها و دامداری‌ها را برای برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب می‌کردند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با تاکید بر اینکه در کنار زنده‌ها، مردگان نیز برای ما عزیز هستند، یادآور شد: بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب می‌شود که حتی نتوانیم  مراسم دفنی در شان عزیزترین شخص زندگی خود نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی برای عزاداری‌های محرم، یادآور شد: مداحان، هیئات مذهبی و مردم باید کمک کنند تا عزاداری‌ها در سلامت کامل برگزار شود.

این مسئول با بیان اینکه امسال مانند سال‌های گذشته دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها برپا نخواهد شد، افزود: مساجد نیز تنها برای بحث نماز فعال هستند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: درب ورودی همه نانوایی‌ها باید بسته شده و نان از طریق پنجره به مشتریان داده شود تا شاهد تجمع نباشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت خرم‌دره در زمینه پیشخوان ها نیز مطلوب نیست، تصریح کرد: برخی از بانک‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، لذا باید اهتمام بیشتری در این اماکن برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود داشته باشد.

محمدی با اشاره به استقرار انتقال خون در شهرستان خرم‌دره، خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در ایام محرم با عنوان نذر سلامتی می‌توان انجام داد اهدای خون است که می‌تواند زندگی بسیاری از افراد را نجات دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha