• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99052921886
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

آغاز رزمایش سایبری بیمه سلامت در آذربایجان شرقی

آغاز رزمایش سایبری بیمه سلامت در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رزمایش سایبری بیمه سلامت در هفت استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، کردستان، چهارمحال بختیاری، مازندران و تهران به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در مراسم اولین رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت ایران به میزبانی تبریز، اظهار کرد: اکنون شرایط اطلاع رسانی تغییر کرده؛ برهمین اساس این رزمایش در راستای حضور بیشتر بیمه سلامت برای اطلاع رسانی دیجیتال برگزار شده است.

وی با بیان این‌که سازمان بیمه سلامت سازمانی الکترونیک محور است، گفت: یکی از اهداف این سازمان توسعه‌ی دولت الکترونیک است و برهمین اساس گام‌های زیادی نیز در راستای توسعه الکترونیک برداشته شده است.

مجیدی رسانه‌ها را حامیان مردم در حوزه‌ی سلامت دانست و گفت: اگر بتوانیم اخبار و اطلاعات را به درستی به مردم انتقال دهیم قطعا التهاب در جامعه کاهش خواهد یافت، رسانه‌ها در بحث کرونا گام موثری برداشتند البته در یک مقطع زمانی با شل گیری دولت و رسانه‌ها آمار کرونا بالا رفت ولی دوباره با جدیت اطلاع‌رسانی‌ها و تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ها بیماری با روند خوبی کنترل شد.

وی با اشاره برگزاری رزمایش سایبری، گفت: قدرت رسانه را باید در اطلاع رسانی و چرخش اطلاعات به ویژه در حوزه‌ی سلامت بالا ببریم و مردم را از خدمات سازمان بیمه سلامت به عنوان سازمان خدمت گذار آگاه کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان این‌که آذربایجان شرقی از سال گذشته به همراه چهار استان جهت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در مطب‌ها و موسسات به عنوان پایلوت انتخاب شده بودند، گفت: پیشرفت خوبی در زمینه‌ی نسخه نویسی الکترونیکی انجام شده به طوری که در حال حاضر استان ما از حالت پایلوت خارج شده است.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۴ هزار موسسه در کشور، نسخه‌های خود را به صورت الکترونیکی ارسال می‌کنند و تنها با دریافت کد ملی و احراز هویت و بدون نیاز به دفترچه، خدمات را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

مجیدی با بیان این‌که نزدیک به ۵۶۰ موسسه و ۸۰۰ مطب در آذربایجان شرقی طرح نسخه نویسی الکترونیکی را اجرا می‌کنند، گفت: از سال ۹۸ تاکنون ۵۰۰ هزار نسخه‌ی الکترونیکی به بیمه‌ی سلامت استان ارسال شده است.

وی افزود: امسال تمامی موسسات و بیمارستان‌های غیردانشگاهی نیز تا پایان شهریور ماه اسناد خود را به طور الکترونیکی ارسال می‌کنند.

وی یادآور شد: بیمه سلامت استان هیچ بدهی به موسسات خصوصی ندارد، مطالبات بخش دولتی و دانشگاه‌ها نیز تا پایان خرداد ماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد: امیدواریم این رزمایش توان عزیزان را در اطلاع رسانی و افزایش اطلاعات مردم در حوزه‌ی سلامت ارتقا دهد.

مدیر کل روابط عمومی بیمه سلامت کشور نیز در این مراسم، با اشاره به برگزاری رزمایش سایبری، گفت: رزمایش واژه‌ای برگرفته از بحث نظامی است، چرا ما باید از خود ایده و فکر خلق نکنیم و از نظر فکری به کسی حمله نکنیم چرا باید همواره ما جهان خود را بزرگ کنیم،باید با ارزش‌ها بعد از ۴۰ سال دیگران را به چالش بکشیم.

محمد هاشمی افزود: طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه‌های معتبر دنیا، اشتیاق مردم برای بازنشر اخباز فیک نیوزها بیشتر از اخبار واقعی است.

وی بیان کرد: انتشار اخبار دهان به دهان در کشور ما بیشتر و سریع‌تر از سایر اخبار است، باید فکر کنیم که آیا ما هنر تولید اخبار خوب را از خبرهای بد داریم؟

هاشمی افزود: اصطلاح رزمایش سایبری را ایجاد کردیم تا ارگان‌های مختلف دستاوردها و توانمندی‌های خود را فریاد بزنند.

وی افزود: امروزه هر فرد برای خودش یک رسانه است همه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

براساس این گزارش، تمبر یادبود رزمایش سایبری رونمایی و توسط مسئولان استانی و کشور بیمه‌ی سلامت امضا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha