• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99052921842
  • خبرنگار : 50212

شهردار: توجه به کیفیت شهر ساوه مغفول مانده است

شهردار: توجه به کیفیت شهر ساوه مغفول مانده است

ایسنا/مرکزی شهردار ساوه گفت: یکی از موضوعاتی که در ساوه سالها مورد غفلت قرار گرفته توجه به کیفیت به جای کمیت در شهر بوده است.

سیدمهدی حسینی در نخستین کارگروه "مهر و میراث" شهرستان ساوه که به میزبانی شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه مردم از فضای شهر و زندگی خود بسیار تاثیر می گیرند، اظهار کرد: غبارزدایی از ظرفیت‌های ساوه این شهرستان را در مسیر توسعه قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه ساوه کارهای بر زمین مانده زیادی دارد که انجام همه آنها در مدت زمان کوتاه ممکن نیست، افزود: باید در راستای تحقق این امور سیاستگذاری شده و مسیری مشخص تعیین شود تا حداقل در یک دهه بتوانیم شاهد تحولات و اتفاقات خوبی در این شهر باشیم.

حسینی تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه در دوره پنجم علیرغم مشکلات مالی با رویکرد مناسب به بناهای تاریخی و توسعه گردشگری، اقدام خوبی را جهت تغییر فضای شهری و مرمت بناهای تاریخی به ثمر رسانده‌اند که لازم است این حرکت تداوم یابد زیرا راهی طولانی در پیش داریم.

وی ادامه داد: ما در ساوه برای تغییر در چهره شهر برای جذب گردشگر نیازمند یک اقدام مهم مانند جداره سازی مناسب در خیابان‌های شهر هستیم تا بتوانیم  فضای شهر را ارتقا دهیم.

وی گفت: ساوه، شهری با اصالت و زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های بالا برای توسعه در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری است که اگر این ظرفیت‌ها غبارروبی شوند شاهد تحولات خوبی در این شهرستان خواهیم بود.

شهردار ساوه به وجود آثار تاریخی، طبیعت زیبا و خوش آب و هوا در منطقه نوبران، وجود امامزاده ها، واقع شدن در مسیر مواصلاتی کشور، نزدیکی به فرودگاه امام (ره)، میزبانی بزرگترین شهر صنعتی کشور، قطب کشاورزی و ... به عنوان برخی ظرفیت‌های ساوه اشاره کرد و افزود: متاسفانه تاکنون حتی معرفی مناسب این ظرفیت‌های شهرستان هم به خوبی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه نباید از نقش سازنده مردم در زیباسازی و شکل گرفتن شهر و دیگر اقدامات در جهت جذب گردشگر غافل شویم، بیان کرد: اگر مشارکت مردم و اقدامات مسئولان به درستی در کنار هم قرار بگیرند به خودی خود رغبت برای  سرمایه‌گذاری در شهر افزایش خواهد یافت.

شهردار ساوه تاکید کرد: همکاری خوب شهرداری و میراث فرهنگی در دوره پنجم فعالیت شورا موجب انجام اقدامات خوبی مانند احیا و مرمت گذار عباسیه، بازارچه آهنگران و آغاز عملیات طرح از مسجد تا مسجد شد و به زودی وارد اصلاح میدان عاشورا و احیای خیابان فلاحت تا مسجد جامع به عنوان فازهای بعدی این طرح خواهیم بود.

وی گفت: در سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه شهر نیز مالکان باغات و اراضی باید تعصب نسبت به شهر داشته و به سمت سودجویی و تفکیک غیرمجاز باغات نروند زیرا هم اینک به دلیل ساخت و سازهای غیراصولی و غیر استاندارد در مناطق حاشیه شهر، ساوه  از مسیر توسعه فاصله گرفته است.

وی اظهار کرد: اگر ساخت و سازها در مناطق حاشیه شهر با هماهنگی شهرداری و بر اساس استانداردهای لازم باشد در حاشیه شهر نیز شاهد ارتقا و کیفیت بخشی در این مناطق نیز خواهیم بود.

حسینی همچنین خواستار تشکیل شورای گردشگری با استفاده از افراد بومی، چهره های هنری و خلاق در شهرستان شد و گفت: تشکیل کارگروه مهر و میراث بر اساس تفاهم‌نامه وزارت میراث‌فرهنگی و وزارت کشور انجام شده است که به مدیریت بافت‌های تاریخی و فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری ساوه کمک شایانی می‌کند.

وی با بیان اینکه این کارگروه در راستای حفظ و حراست از آثار باستانی، احیا و مرمت مکان‌های فرهنگی‌تاریخی و توسعه گردشگری تشکیل شده است، هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، احصای نیازها در این سه حوزه‌ و ارائه راهکارهای عملی را از جمله اهداف تشکیل این کارگروه برشمرد.

حسینی اظهار کرد: این کارگروه با تعامل فرمانداری، میراث فرهنگی، انجمن‌های مردم‌نهاد، شهرداری، دوستداران طبیعت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و فعالان گردشگری ساوه به ریاست شهردار فعالیت خود را آغاز کرده است و سمن‌ها و تشکل‌های خصوصی و نیمه‌دولتی می‌توانند بازوی فعالی برای اشتغال‌زایی و رونق گردشگری در شهرستان باشند.

در ادامه این جلسه اعضای کارگروه در زمینه بررسی ظرفیت‌های موجود و ایجاد توسعه پایدار و تحول در زمینه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در این شهرستان بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha