• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99052821256
  • منبع : نمایندگی گیلان

فرماندار سیاهکل:

برپایی ایستگاه های صلواتی توزیع مواد غذایی در محرم ممنوع است

برپایی ایستگاه های صلواتی توزیع مواد غذایی در محرم ممنوع است

ایسنا/گیلان فرماندار سیاهکل، با بیان اینکه هرگونه فعالیت عزاداری بدون مجوز لازم از دستگاه های ذیربط ممنوع است براساس مصوبات و شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی، در ایام سوگواری ماه محرم، حرکت هرگونه هیئت عزاداری و برپایی ایستگاه های صلواتی توزیع مواد غذایی ممنوع است.

محمود صوفی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان سیاهکل که با محوریت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراسم عزاداری ماه محرم برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع)، ماه محرم را ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان و یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی در تاریخ بشریت دانست و اظهار کرد: امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان با ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام، مکتب عاشورایی را بنیان نهادند و درس عدالت، عزت، سرافرازی و شجاعت را به جهانیان آموختند.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، از اعضای شورای سلامت و عضو ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در شهرستان خواست نسبت به تعادل بخشی بین سلامت مردم و عزاداری ماه محرم اهتمام داشته باشند و تصریح کرد: براساس سه محور هماهنگی، اقناع و اطلاع رسانی اقدامات کلیه برنامه ها برگزار خواهد شد.

فرماندار سیاهکل تصریح کرد: براساس مصوبات و شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی، در ایام سوگواری ماه محرم، حرکت هرگونه هیئت عزاداری و برپایی ایستگاه های صلواتی توزیع مواد غذایی ممنوع است.

صوفی با بیان اینکه هرگونه فعالیت عزاداری بدون مجوز لازم از دستگاه های ذیربط ممنوع است، گفت: برای حفظ سلامتی مردم ضرورت دارد که اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نسبت به اخذ تعهد از هیئت های عزاداری مبنی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی توسط ستاد مقابله با کرونا اهتمام جدی داشته باشد و گزارشی از اقدامات خود را نیز به این ستاد ارائه کند.

وی استفاده از پتانسیل و ظرفیت فضای مجازی، اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر در ایام ماه محرم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به پتانسیل فضای مجازی، تلویزیون شهری و محیط پیرامون مساجد و امامزاده ها می توانند ضمن فرهنگ سازی رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم و هیئت های عزاداری نسبت به تامین و حفظ سلامت مردم داشته باشند و در این مسیر همکاری و حمایت های مردم شریف شهرستان همچون گذشته می تواند این ستاد را یاری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha