• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99052821087
  • خبرنگار : 71415

رئیس اجرایی هنگ کنگ: تحریم‌های آمریکا را جدی نمی‌گیرم

رئیس اجرایی هنگ کنگ: تحریم‌های آمریکا را جدی نمی‌گیرم

رئیس اجرایی هنگ کنگ امروز (سه‌شنبه) با تاکید بر اینکه تحریم شدنش توسط آمریکا چندان او را اذیت نکرده، گفت دولتش از آمریکا به خاطر محدودیت‌هایی که بر محصولات هنگ کنگی اعمال کرده به سازمان تجارت جهانی شکایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا ماه جاری میلادی کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ و چند تن دیگر از مقام‌های سابق و فعلی این دولتشهر و همچنین چین را به ادعای محدود ساختن آزادی‌های سیاسی در هنگ کنگ هدف تحریم قرار داد.

کری لام در یک کنفرانس خبری هفتگی عنوان کرد: به رغم مشکلاتی در امور شخصی خودم، این موضوع چیزی نبود که بخواهم آن را جدی بگیرم.

او ادامه داد: ما همچنان به انجام آنچه برای کشور و برای هنگ کنگ درست است، ادامه خواهیم داد.

آمریکا این تحریم‌ها را در پاسخ به اعمال قوانین امنیت ملی جدید چین بر هنگ کنگ در پی تداوم اعتراضات در این دولتشهر در سال گذشته میلادی تحمیل کرد.

این تحریم‌ها باعث انسداد دارایی‌های مقام‌های هدف گرفته شده در آمریکا و ممنوع شدن معامله آمریکایی‌ها با آنها می‌شوند.

کری لام تصریح کرد اگر چه به آمریکا سفر نمی‌کند اما دولتش به تبلیغ کردن هنگ کنگ به شرکت‌های آمریکایی ادامه می‌دهد.

همچنین دولت آمریکا الزام کرده کالاهای ساخت این مستعمره سابق انگلیس که قرار است به آمریکا صادر شوند از بعد از ۲۵ سپتامبر برچسب "ساخت چین" داشته باشند.

کری لام تاکید کرد، هنگ کنگ و چین دو عضو مجزای سازمان تجارت جهانی هستند و هنگ کنگ متعهد است به اینکه از این تصمیم آمریکا شکایت کند.

کری لام در خصوص انتقادهای جامعه بین‌المللی از بازداشت چند روز پیش جیمی لای، یک غول رسانه‌های حامی دموکراسی در هنگ کنگ و تفتیش شدن اتاق خبری متعلق به وی موسوم به Apple Daily توسط ۲۰۰ افسر پلیس گفت، درباره پرونده‌های فردی اظهار نظر نمی‌کند اما نسبت به در پیش گرفتن "استانداردهای دوگانه" از جانب کشورهای دیگر در طرح این انتقادها و نگرانی‌ها هشدار داد.

او عنوان کرد، تصمیم دولت هنگ کنگ برای به تاخیر انداختن انتخابات پارلمانی این دولتشهر برای مدت یک سال در بحبوحه شیوع کروناویروس مورد انتقاد کشورهایی قرار گرفت که هیچ نگرانی در قبال دولت‌های دیگری که انتخابات خود را به تاخیر انداخته‌اند، مطرح نکرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha