• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99052720388
  • خبرنگار : 30114

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان:

مشارکت اجتماعی راهی برای توسعه است

مشارکت اجتماعی راهی برای توسعه است

ایسنا/کردستان معاون فرهنگی و امور جوانان استان کردستان گفت: مشارکت اجتماعی در جامعه یک اولویت برای رسیدن به هدف و توسعه است.

گلاویژ فتاحی شامگاه دوشنبه ۲۷ مرداد در جمع اصحاب رسانه که در خانه جوان سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شاخص های مشارکت اجتماعی یک فرصت است که باید آن را با دید ویژه دید.
وی با بیان اینکه مشارکت یک فرصت طلایی برای رشد و توسعه است، عنوان کرد: اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی با  جامعه می‌توانند ظرفیت های مشارکت اجتماعی را به جامعه بشناسانند.
فتاحی در ادامه ضمن اشاره به اینکه خانه جوان ظرفیت مناسب برای رشد جوانان است، اظهار کرد: بعد مشارکت اجتماعی یک شاه راه برای توسعه کشور است و بر همین اساس باید این مهم از سنین پایه در انسان شکل گیرد.
معاون فرهنگی و امور جوانان استان، یادآور شد: یکی از فعالیت های اصلی این حوزه بررسی و دخیل کردن جوانان در فعالیت‌های مهم استان است که این مهم گام موثر در راه توسعه مشارکت اجتماعی است.
در ادامه این نشست میلاد فیضی رئیس گروه مشارکت های اجتماعی جوانان اداره ورزش و جوانان استان گفت: خانه جوان ها در استان محلی برای همفکری و مشارکت های اجتماعی جوانان است و جوانان باید حتما از این ظرفیت استفاده بکنند.
وی در ادامه گفت: خانه جوان ها متشکل از باشگاه سمن های جوان، پیشگامان و مدیران جوان است که این مهم پتانسیل های است که جوانان می‌توانند از آن بهره بگیرند.
رییس گروه مشارکت های اجتماعی جوانان به بحث مشارکت اجتماعی اشاره و یادآور شد: امروزه مشارکت اجتماعی در معنای واقعی در کشور ما دیده نشده است و مردم با آن‌ها ناآشنا هستند.
وی گفت: مشارکت اجتماعی باید از قالب سنتی خود خارج شود و به سمت مهندسی شده برود و بر این اساس می‌توان راه توسعه را هموار کرد.
فیضی عدم آموزش مشارکت اجتماعی را یک دغدغه دانست و یادآور شد: مشارکت های دسته جمعی باید توسط جامعه و مسئولین به مردم آموزش داده شود و اگر این روال بصورت صحیح انجام شود میتوان شاهد توسعه بود.
فیضی در پایان با تاکید بر این مهم که بحث مشارکت اجتماعی باید از کودکی آموزش داده شود، یادآور شد: مشارکت اجتماعی و تفکر این مسئله می‌تواند در آینده بعدهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را در تحت تاثیر قرار بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha