• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99052720225

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی هشدار داد

متصرفان اراضی کال اسماعیل‌آباد تنها یک ماه فرصت دارند

متصرفان اراضی کال اسماعیل‌آباد تنها یک ماه فرصت دارند

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در فاصله یک ماه پیش رو به افرادی که بستر رودخانه اسماعیل‌آباد را تصرف کرده و واحد مسکونی با شرایط بدی در آن ساخته‌اند، مهلت و اخطار می‌دهیم تا این منطقه را تخلیه کنند.

محمد علایی امروز، ۲۷ مرداد ماه، در نشست خبری با موضوع آغاز عملیات بازگشایی کال اسماعیل آباد مشهد اظهار کرد: در شمال و شمال شرق مشهد و محل استقرار مجموعه تجاری الماس شرق کالی به نام اسماعیل‌آباد وجود دارد که روستای اسماعیل‌آباد هم در آنجا واقع است. مشکلی که طی سال‌های اخیر در این منطقه پیش آمده، این است که این کال توسط افراد حقیقی و حقوقی تصرف شده است.

وی افزود: در قسمت غرب این کال تاسیسات صنعتی سنگین احداث شده و در داخل رودخانه آن نیز سالن‌های مسقف بزرگی که سردخانه مجموعه‌های تجاری است، واقع شده است. هر چه به سمت شرق این منطرقه برویم و وارد روستای اسماعیل‌آباد ‌شویم، مشاهده خواهیم کرد که رودخانه توسط افراد مختلف تصرف شده که وضعیت نامناسبی دارد.

علایی ادامه داد: وضعیت نامناسب این کال از چند جهت مورد توجه است؛ نخست مساله سیلاب است که سال گذشته و امسال در این زمینه مشکلاتی ایجاد شد و این وضعیت قابل ادامه دادن نیست. در واقع در شهر مقدس امام رضا(ع) وجود چنین منطقه‌ای شرم‌آور است؛ بنابراین نباید نسبت به این مساله بی‌توجه باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته حریم‌ و بستر رودخانه اسماعیل‌آباد مشخص شد، عنوان کرد: آن زمان همکاران ما در دفتر مهندسی رودخانه‌ها، حریم و بستر رودخانه اسماعیل آباد را مشخص کردند؛ به این صورت که طول کال ۶۵۲۵ متر و مساحت بستر رودخانه نزدیک ۵۰ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه داخل رودخانه ۱۷۲ واحد مسکونی بنا شده تصریح کرد: وظیفه شرکت آب منطقه‌ای این است که بستر رودخانه را پاکسازی و از آن رفع تصرف کند اما پیگیری مسائل اجتماعی مربوط به حوزه‌های دیگر است. شرکت آب منطقه‌ای در اجرای وظایف و تکالیف قانونی، حریم بستر و متصرفان را بر عهده دارد.

علایی بیان کرد: از فردا کار بازگشایی رودخانه اسماعیل‌آباد را آغاز خواهیم کرد. مساحت‌هایی که تصرف نشده، لایروبی خواهد شد و بستر رودخانه را که پر از انواع پسماند است با کمک همکاران شهرداری پاکسازی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: در فاصله یک ماهه برای تخلیه این منطقه، شهرداری نیز کمک ویژه‌ای می‌کند و افرادی که جز افراد آسیب‌دیده اجتماعی هستند و توان اقتصادی مناسبی برای جابه‌جایی ندارند، می‌توانند از شهرداری کمک دریافت کنند اما بعد از بازگشایی رودخانه علیه کسانی که حاضر به همکاری نباشند، شکایت کیفری و حقوقی خواهد شد و باید اجاره مدت بستر رودخانه را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی  که به هر دلیلی ندانسته در این کال زمینی را تصرف یا خریداری کرده‌اند، آگاه باشند ما حریم و بستر را مشخص کرده و کمک می‌کنیم تا افراد نیازمند از طریق شهرداری سامان بگیرند. باید توجه داشت هدف شرکت آب منطقه‌ای از تخریب حریم بستر رودخانه پیشگیری از بروز تهدیداتی مانند سیل و همچنین کمک به مردم منطقه است.

علایی گفت: شرکت آب منطقه‌ای ۵۰ هکتار را که بستر رودخانه اسماعیل‌آباد است، آزادسازی خواهد کرد و این آزادسازی تا کشف‌رود ادامه خواهد داشت. اراضی مازاد نیز در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا پارک بسیار زیبایی برای مردم اسماعیل‌آباد احداث شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha