• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 99052719877
  • خبرنگار : 71589

کاخ سفید بودجه کوانتوم و هوش مصنوعی را ۳۰ درصد افزایش می دهد

کاخ سفید بودجه کوانتوم و هوش مصنوعی را ۳۰ درصد افزایش می دهد

کاخ سفید مصمم است به منظور پیش بودن از چین در حوزه کوانتوم و هوش مصنوعی، بودجه تحقیقاتی آنها را ۳۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، اگر ایالات متحده می خواهد یک اینترنت کوانتومی بسازد و با آن ادعای برتری داشته باشد، به بودجه مناسب در این حوزه احتیاج دارد و این افزایش بودجه ممکن است به زودی محقق شود.

 طبق گزارش وال استریت ژورنال، کاخ سفید بودجه غیر دفاعی سال ۲۰۲۱ را ارائه کرده است که شامل تقریباً ۳۰ درصد افزایش در هزینه های هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی است. این بودجه حدود ۱.۵ میلیارد دلار برای هوش مصنوعی (در مقابل ۱.۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰) و ۶۹۹ میلیون دلار برای فناوری کوانتومی (در مقابل ۵۷۹ میلیون دلار در سال گذشته) خواهد بود.

حدود ۲۵ میلیون دلار از این بودجه به سمت تحقق برنامه اینترنت کوانتومی می رود و مبالغ دیگر نیز از طریق نهادهایی مانند وزارت کشاورزی و بنیاد ملی علوم به موسسات تحقیقاتی هوش مصنوعی می رسد. 

سایر عناصر این بودجه پیشنهادی چندان مشخص نیستند، اما بر نیاز به هوش مصنوعی در بخش مراقبت های بهداشتی(خصوصاً در هنگام شیوع بیماری همه گیر کرونا) و "تولید پیشرفته" برای موج بعدی دستگاه های محاسباتی کوانتومی تأکید می کند.

جای تعجب نیست که چرا ایالات متحده پول بیشتری را به این تلاش ها اختصاص می دهد. "مایکل کراتسیوس" رئیس دفتر سیاست علم و فناوری ایالات متحده تأکید می کند که این کشور نه تنها به اولین و پیشرو بودن در فناوری های امروزی نیازمند است، بلکه باید در فناوری های آینده نیز پیشرو باشد. اکنون این نگرانی وجود دارد که کشورهایی مانند چین ممکن است در این زمینه مدعی باشند و اختصاص بودجه اضافی به آمریکا برای پیشرو ماندن کمک می کند.

هدف کاخ سفید در نهایت این است که تا سال ۲۰۲۲ بودجه هوش مصنوعی را به بیش از دو میلیارد دلار افزایش دهد و بودجه تحقیقات کوانتومی را نیز به ۸۶۰ میلیون دلار برساند.

البته مشخص نیست که کاخ سفید به اهداف خود می رسد یا نه، چرا که بودجه سال ۲۰۲۱ باید کنگره را قانع کند و موافقت کنگره در شرایطی بسیاری از موضوعات دیگر مورد اختلاف است، تضمین شده نیست. همچنین انتخابات ریاست جمهوری پیش روی می تواند بر برنامه های بلند مدت تأثیر بگذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha