• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۷:۲۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99052719542
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد:

ضرورت فرهنگ‌سازی حمایت از کالاهای شرکت‌های فناورانه درون‌استانی

ضرورت فرهنگ‌سازی حمایت از کالاهای شرکت‌های فناورانه درون‌استانی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری بر مسئله فرهنگ‌سازی برای حمایت از کالای شرکت‌های فناورانه داخل استان تاکید کرد و گفت: بی‌توجهی به محصولات تولیدی شرکت‌ها در استان به چشم می‌خورد، بنابراین اولین اقدام، حمایت دستگاه‌های اجرایی از محصولات تولیدی است.

مجتبی بنیادیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اولویت خرید محصولات ارگان‌های درون‌استانی باید از شرکت‌های تولیدی داخل ‌استان باشد، اظهار کرد: شرکت‌های متفاوت و متنوعی در استان وجود دارد اما همان‌طور که کم‌لطفی نسبت به کالای ایرانی در مقایسه با کالای خارجی وجود دارد، بی‌توجهی به محصولات تولیدی شرکت‌ها در استان به چشم می‌خورد که البته خوشبختانه با فرهنگ‌سازی رغبت به خرید کالای ایرانی افزایش یافته است، بنابراین اولین اقدام، حمایت دستگاه‌های اجرایی از محصولات تولیدی است که این کمک کم‌کم به بطن جامعه نفوذ پیدا خواهد کرد.

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری بر مسئله فرهنگ‌سازی برای حمایت از کالای شرکت‌های فناورانه داخل استان تاکید کرد و گفت: ضمانت‌دار کردن محصول تولیدی عاملی برای فروش آن محصول است، چه‌بسا تعدادی از محصولات تولیدی بومی استان با کیفیت‌تر از نمونه خارج استانی آن باشند بنابراین اختصاص گارانتی می‌تواند گوشه‌ای از مشکل را حل کند.

وی به اهمیت بازاریابی پرداخت و در این خصوص توضیح داد: بحث بازاریابی قبل از تولید محصول بوده و بسیاری از شرکت‌ها به این مورد در انتهای کار می‌پردازند در صورتی که شرکت‌های موفق قبل از تولید محصول بازار آن را پیدا می‌کنند و شرکت‌های فناور موفق بازار فروش خوبی دارند.

بنیادیان ادامه داد: شرکت‌ها باید قدرتمند و توانمند شده و سواد بازاریابی را کسب کنند، ما تولیدکننده‌های خوبی در استان داریم اما به بحث بازاریابی اهمیت نمی‌دهند و بسیاری از کمپانی‌های بزرگ قسمتی را به تبلیغات اختصاص  داده‌اند که البته اخیرا پارک علم و فناوری اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و مشاوره‌های بازاریابی کرده که شرکت‌ها می‌توانند مشاوره ببینند.

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری خوش‌ذوق و خوش‌سلیقه بودن تیم‌های تولیدی را مهم دانست و اضافه کرد: الگوی حمایت از شرکت‌های استانی موفق در استان یزد و اصفهان مشاهده می‌شود، به‌نحوی که با اندکی دقت می‌توان به وحدت رویه مردم و مسئولان این استان‌ها در حمایت از کارآفرینان پی برد، بنابراین همه مجموعه‌های حامی کارآفرینی برای راه‌اندازی فعالیت‌های  نوآورانه باید همگام و هم‌قدم حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه کلیه مجموعه‌ها باید از فرد کارآفرین حمایت کنند، بیان کرد: متاسفانه نگاه تنگ‌نظری از پیشرفت دیگر افراد تا حدودی در استان موج می‌زند اما باید دانست که پیشرفت یک نفر یا یک مجموعه به سود همه مردم استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha