• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99052619125

افزایش ۸۲ درصدی ذخیره خون بند ناف طی چهار ماه گذشته در خراسان شمالی

افزایش ۸۲ درصدی ذخیره خون بند ناف طی چهار ماه گذشته در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مسئول نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: ذخیره خون بند ناف طی چهار ماه گذشته در استان افزایش ۸۲ درصدی داشته است.

هما یزدی‌زاده، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه  ذخیره سازی خون بندناف در چهار ماه اول سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد رشد داشته است، گفت: به ‌رغم شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا در کشور و استفاده از روش درمانی دریافت سلول‌های فرانشیمی بافت بندناف از طریق ورید و استنثاق، خراسان شمالی در ذخیره سازی خون بند ناف نسبت به مشابه سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

وی ادامه داد: خون بندناف منبعی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است و می‌تواند در روند درمانی بیماری های بدخیم خونی مورد استفاده قرار گیرد که ضرورت دارد افراد جامعه از علت ذخیره‌سازی و موارد استفاده خون بندناف آگاهی یابند.

یزدی‌زاده اضافه کرد: باتوجه به جامعه هدف پزشکان و متخصصان زنان و زایمان، این قشر از جامعه نقش بسزایی در اطلاع رسانی و آگاهی افراد جامعه دارند.

مسئول نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی بیان کرد: نمایندگی بانک بند ناف خون رویان جهاددانشگاهی از سال ۱۳۹۵ تاکنون در خراسان‌شمالی درحال خدمت رسانی است و تاکنون بالغ بر ۴۰۰ مراجعه و بیش‌از ۳۳۵ نمونه از استان ذخیره‌سازی شده است.

وی افزود: در بانک خون اختصاصی، خون بندناف را برای استفاده نوزاد یا اعضای خانواده در آینده نگهداری می‌کنند و والدین نوزاد برای جمع آوری خون بندناف و فرآوری آن، مبلغ اولیه پرداخت کرده و سالانه مبلغی را برای نگهداری آن می‌پردازند.

یزدی‌زاده در پایان تاکید کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت rsct.ir مراجعه و یا با شماره تلفن های ۰۵۸۳۲۲۳۳۸۰۸ - ۰۹۱۰۵۳۷۷۳۹۹ تماس بگیرند.

گفتنی است افراد می توانند با مراجعه حضوری به آدرس بجنورد، کوچه قنادی لاله_نبش چهارراه دوم ساختمان پاستور، طبقه اول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویال از مشاوره حضوری برخوردار گردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha