به گزارش ایسنا سردار مهدی معصوم بیگی در دومین دوره نشست آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان کلانتری و پاسگاه ها که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهارکرد: برابر آمارها و بررسی های به عمل آمده در کلانتری ها و پاسگاه ها، بیش از نیمی از رضایتمندی مردم به رفتار ماموران مرتبط است لذا این حوزه از نظر ما قابل برنامه ریزی و بهبود است.
وی افزود: برای ارتقای کیفی رفتار ماموران برنامه های پلیس پیشگیری بر دو موضوع "نظارت" و "آموزش" متمرکز شده است بنابراین برنامه های تدوین شده هم در حوزه آموزش به منظور ارتقای مهارت کارکنان و هم در حوزه نظارت در راستای پایش عملکرد واحدهای انتظامی به طور موثر اجراخواهد شد.
معصوم بیگی با بیان اینکه افزایش مهارت های "کلامی" و "ارتباطی" که توام است با "رفتار مودبانه و حرفه ای" در برنامه های آموزشی این پلیس قرار گرفته است، تصریح کرد: پلیس نظام اسلامی باید متخلق به آداب و رفتار صحیح و قانونمند باشد، "مودب بودن"، "قانونمند بودن" و "مقتدر بودن" سه ویژگی ماموران در مواجهه با مردم و انجام ماموریت است بنابراین پلیس حرفه ای باید دارای اوصاف مذکور باشد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: مردم از پلیس رفتار استاندارد مبتنی بر اخلاق حرفه ای می خواهند؛ رفتاری که متناسب اجرای ماموریت باشد و رضایتمندی مردم را افزایش دهد.
وی افزود: این مهم است که رفتار همکاران در کلانتری و پاسگاه ها به گونه ای باشد که موجب رضایت مردم شود، ضمن اینکه برخورد با مجرمان باید سریع، قاطع و به هنگام باشد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه عمده ماموریت های نیروی انتظامی بر دوش پلیس پیشگیری است و این پلیس تخصصی بیشترین حجم مواجهه و ارتباطات با مردم را دارد، گفت: در واقع خط مقدم مواجهه نیروی انتظامی با اقشار مختلف، کلانتری و پاسگاه ها هستند. لذا با عنایت به ماهیت کاری این واحدهای انتظامی که هم به لحاظ ترتیب و توالی ورود به ماموریت و صحنه، اولین نیرو محسوب می شوند لذا نوع و نحوه برخورد ماموران در این حوزه ها در آرامش بخشی به مردم و حفظ نظم و امنیت بسیار حیاتی است.
معصوم بیگی خاطرنشان کرد: وظیفه و ماموریت پیشگیری از وقوع جرایم توسط کلانتری و پاسگاه ها از این جهت که تقدم بر دیگر ماموریت های آنها دارد و از جهتی اولین رده ای هستند که با امداد خواه در تعامل هستند و امداد رسانی را در حوزه انتظامی انجام می دهند دارای ویژگی منحصر بفردی هستند بنابراین ماموران کوپ ها باید دلسوزانه و با سرعت مناسب ماموریت را انجام دهند، حرکت به هنگام و به موقع انجام دادن ماموریت همراه با دلسوزی در حفظ نظم و امنیت و تسکین امداد خواهان بسیار موثر است.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، طی دو روز هزار نفر از کارکنان خدمات قضائی و عناصر گشت کلانتری و پاسگاه های سراسر کشور در دومین دوره کارگاه آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار شرکت کردند.
انتهای پیام
نظرات