• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99052618781
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

جابجایی روستای در معرض خطر سید محمد چهارمحال و بختیاری

جابجایی روستای در معرض خطر سید محمد چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جابجایی خانه‌های روستای سیدمحمد از توابع بخش منج در شهرستان لردگان باید در دستور کار قرار بگیرد، تا در صورت وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله خطری جان ساکنان این روستا را تهدید نکند

اقبال عباسی شامگاه گذشته ۲۵ مردادماه در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری با تاکید بر اینکه اشتغال پایدار روستایی، می‌تواند هدف مهاجرت معکوس به روستاها را تحقق بخشد، اظهار کرد: توسعه روستایی همواره از اهداف مهم دولت بوده و با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌ها، دولت از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نکرده است.

 استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تغییر الگوهای توسعه در کشور، بر استفاده از یافته‌های جدید علمی در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای، گفت: جامعه امروز ما نیازمند تدوین راهبرد کلان در توسعه روستایی است و مهم‌ترین رویکرد دولتمردان باید تلاش برای مهاجرت معکوس به روستا باشد.

وی با تاکید بر اینکه روستاها مبدأ و منشأ توسعه هستند، افزود: بی‌توجهی به ظرفیت روستاها در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای، بسیاری از برنامه‌ریزی‌های کلان را با مشکل مواجه می‌کند، بنابراین بهسازی و مقاوم‌سازی روستاهای در معرض خطر باید در دستور کار قرار بگیرد.

عباسی ادامه داد: جابجایی خانه‌های روستای سیدمحمد از توابع بخش منج در شهرستان لردگان باید در دستور کار قرار بگیرد، تا در صورت وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله خطری جان ساکنان این روستا را تهدید نکند، همچنین برنامه مدونی برای مقاوم‌سازی، بهسازی و جابجایی روستاهای در معرض خطر استان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تدوین شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ایجاد اشتغال در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می‌کند، افزود: اگر بتوان طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه دامپروری و کشاورزی در این روستاها اجرا کرد، می‌توان شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها بود.

وی خاطرنشان کرد: جلسه فوق‌العاده‌ای برای تسهیل و تسریع در تصویب طرح‌های تولیدی کشاورزی و دامپروری در سال جهش تولید و افزایش اشتغال در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود، تا بتوان از این طریق در تحقق شعار سال و اشتغال روستاییان گام برداشت.

لازم به ذکر است، در این جلسه ۲۰ طرح مهم سرمایه‌گذاری مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۷ طرح مربوط به بخش کشاورزی بود، این طرح‌ها در صورت اجرایی شدن اشتغال ۶۰ نفر را در پی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha