• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 99051913448
  • منبع : باشگاه دانشجویان

«هـویـت» روی میز چهارمین نشست گروه کتابخوانی روابط بین الملل

فوکویاما: اگر ترامپ رئیس جمهور نشده بود، این کتاب هم نوشته نمی‌شد

فوکویاما: اگر ترامپ رئیس جمهور نشده بود، این کتاب هم نوشته نمی‌شد

انجمن علمی روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری قطب علمی دولت پژوهی در چهارمین نشست گروه کتابخوانی روابط بین الملل خود کتاب «هویت» فوکویاما را بررسی می کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، کتاب هویت نوشته فرانسیس فوکویاما ( نویسنده ژاپنی – آمریکایی) با زیر عنوانِ «سیاست، هویت کنونی و مبارزه برای به رسمیت شناخته شدن» است که آ ن را رحمن قهرمانپور ترجمه کرده و در ۱۹۲ صفحه رقعی به همت انتشارات روزنه به چاپ رسیده است.

در سال ۲۰۱۴ او نوشت: نهادهای آمریکایی و جهانی گرفتار آشوب و بیش از آن ضعیف‌اند که از پس مقابله با تصرف دولت توسط گروه‌های ذی نفوذ برآیند، و دو سال بعد پیش‌بینی او با ظهور جلوه‌های سیاسی این امر محقق شد، یعنی همان کسانی که ملی‌گرایی اقتصادی و اقتدارگرایی‌شان دارد نظم جهانی را از ثبات می‌اندازد.

در این کتاب فرانسیس فوکویاما شکل گیری اندیشه‌ی هویت را از افلاطون گرفته تا لاک و روسو و تا فمینیسم و سیاست جنسیتی جدید مطالعه می‌کند. او به عمق این تاریخ سفر می‌کند تا اخطاری اکید بدهد که اگر درکی عام از کرامت انسان ایجاد نکنیم محکوم به تحمل کشمکشی دائمی هستیم.

فوکویاما می‌گوید: اگر ترامپ در نوامبر ۲۰۱۶ رئیس جمهور آمریکا نشده بود، این کتاب هم نوشته نمی‌شد. من هم مانند بسیاری از آمریکایی‌ها از نتیجه‌ی این انتخابات شگفت زده و نگران عواقب آن برای ایالات متحده و جهان شدم. بعد از خروج غیر منتظره بریتانیا از اتحادیه اروپا در ماه ژوئن، انتخاب ترامپ دومین شگفتی انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بود.

این برنامه با حضور مترجم کتاب ، دکتر رحمن قهرمان پور، دوشنبه ۲۰ مرداد ماه ساعت ۲۲، به صورت مجازی و در بستر اینترنت نقد و بررسی می شود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به کانال گروه کتابخوانی روابط بین الملل به آدرسATU_IR_BOOK@ و کانال انجمن علمی روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی به آدرس ATU_IR@ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha