• یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99051208383
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در کاشان

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در کاشان

ایسنا/اصفهان رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: تفسیر نقشه‌های هواشناسی، بیانگر دمای بالای ۴۰ همراه با جوی پایدار طی روزهای آینده در مناطق مختلف شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل است.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: دمای هوا در روزهای یکشنبه و دوشنبه در گرم‌ترین ساعات به ۴۲ و در خنک‌ترین زمان به ۲۶ درجه بالای صفر و رطوبت هوا ۳۰ درجه خواهد بود که پدیده غالب جوی به صورت صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با سرعت  ۲۰ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دمای هوا در روز سه‌شنبه ۲ درجه کاهش خواهد داشت و پدیده غالب جوی به صورت قسمتی ابری همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده که سرعت باد نیز تا ۲۵ متر بر ثانیه برآورد می‌شود.

رییس اداره هواشناسی کاشان، تصریح کرد: در روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته جاری دمای هوا به ۴۰ درجه در بیشترین مقدار می‌رسد و پدیده غالب جوی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با سرعت ۲۰ متر بر ثانیه است که رطوبت هوا ۳۵ درجه پیش‌بینی می‌شود.

ارغوانی با اشاره به بارش‌های تابستانی دشت کاشان، گفت: متوسط بارش‌های روز جمعه گذشته در این منطقه ۲ میلی‌متر بود که بارش‌های سال زراعی جاری به رقم ۱۹۶.۶ میلی‌متر رسید در حالی که این رقم در سال گذشته ۱۴۵.۷ میلی‌متر بود.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش دما، وزش باد و افزایش تبخیر و تعرق گیاهان، بهره‌برداران فاصله زمان بین آبیاری را کاهش داده و باغداران برای مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای با اولویت باغ‌های انجیر و هلو با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: با توجه به پیش‌بینی وزش باد در ساعت بعد ازظهر هفته جاری، هرگونه محلول‌پاشی و سم‌پاشی در نوبت صبحگاهی انجام شود و پنبه‌کاران پس از برداشت صیفی نسبت به مبارزه علیه آفت کنه تارعنکبوتی اقدام کنند.

ارغوانی افزود: با توجه به شرایط دما و رطوبت، توصیه می‌شود که فضای سبز باغ فین نسبت به پایش درختان در مقابل وجود کنه تار عنکبوتی و شپشک همچنین شستشوی درختان باغ اقدام شود و با وجود شدت باد در روز سه‌شنبه هفته جاری، آبیاری در آن روز  انجام نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha