به گزارش ایسنا، مرضیه حصاری با اعلام خبر فوق، اظهارکرد: در جلسه هیئت وزیران در هفته جاری و به دنبال پیگیریهای مستمر، هیئت محترم وزیران طرح فوق را به تصویب رساند که هدف آن حمایت از رانندگان تاکسی برای نوسازی خودروهای فرسوده آنها است.
وی افزود: با هدف ارتقای استاندارد خودروهای حملونقل عمومی و به منظور کاهش آلودگی هوا، وفق ماده ۴ آییننامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی موضوع ماده ۲ قانون هوای پاک، حداقل حدود مجاز آلایندگی خودروهای تولید داخل و وارداتی یورو (۵) تعیین شده اما از سوی دیگر، تعداد زیادی از رانندگان تاکسی در کشور که در اواخر سال ۱۳۹۸ در طرح نوسازی خودروی فرسوده خود با استفاده از تسهیلات بانکی شرکت کرده بودند به دلیل تولید خودروهای با استاندارد یورو (۴) با مشکل عدم شمارهگذاری خودرو تحویلی به دلیل این مصوبه مواجه بودند که با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و تصویب شمارهگذاری ۵۰۰۰ ناوگان تاکسی گازسوز با استاندارد یورو (۴) در هیئت وزیران این مشکل حل شد.
حصاری ادامه داد: وفق ماده یک قانون توسعه حملونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و ماده 8 قانون هوای پاک ناظر بر از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده، نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری کشورهمواره از اولویتهای اصلی حوزه حملونقل در وزارت کشور محسوب می شود و در سالهای اخیر نوسازی ۷۲ هزار دستگاه تاکسی فرسوده عملیاتی شده است که امیدواریم با این مصوبه اخیر هیئت وزیران و همکاریهای سازمان برنامه و بودجه و خودروسازان، اتفاقات خوبی در زمینه جایگزینی تاکسیهای فرسوده در سال جاری در کشور روی دهد.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، حصاری تاکید کرد: در حال حاضر اراده دولت بر حمایت جدی از رانندگان تاکسی به عنوان قشر شریف و زحمتکش است که بخش مهمی از خدماترسانی در حوزه حملونقل شهری را به شهروندان برعهده دارند و با اعلام آمادگی سازمان بیمه تامین اجتماعی، امیدواریم در پی حل مشکل شمارهگذاری تاکسیها بتوانیم با اصلاح فهرست رانندگان شهری بیمه شده و حذف افرادی که در سالهای اخیر دیگر راننده محسوب نمیشوند، نسبت به بیمه کردن رانندگان ناوگان حملونقل عمومی شهری اقدام کنیم.
انتهای پیام
نظرات