• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99050705015

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین اعلام کرد:

خسارت ۲۵۷ میلیارد ریالی رگبار به کشاورزی قیروکارزین

خسارت ۲۵۷ میلیارد ریالی رگبار به کشاورزی قیروکارزین

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: بارش‌های رگباری و تند باد بیش از ۲۵۷ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.

مهدی همتی سه‌شنبه ۷ مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پایان ارزیابی‌های کارشناسی گروه‌های اعزامی به مناطق مختلف شهرستان، اضافه کرد: به دنبال ناپایداری‌های جوی عصر جمعه سوم مرداد ماه به طور میانگین ده درصد خسارت به بیش از ۱۵۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان وارد شده است.

به گفته او، بیشترین میزان خسارت‌ها در باغ‌های دهستان هنگام از بخش مرکزی و دهستان افزر از توابع بخش افزر شهرستان قیروکارزین روی داده است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به اینکه هشدارهایی در خصوص وقوع نا پایداری ها به بهره برداران داده شده بود، عنوان کرد: قریب به هزار هکتار از نخیلات این شهرستان آسیبی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال به دلیل ریزش میوه، شکستگی خوشه‌ها و یا سقوط نخل‌ها دارند.

همتی با تاکید بر اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی به عنوان تنها راهکار جبران خسارت بهره برداران این حوزه به طور جدی و مستمر در دستور کار مدیریت اوست، ابراز کرد: نزدیک به ۵۰۰ هکتار از انواع مرکبات نیز به دلیل ریزش میوه ها، شکستگی شاخه‌ها و ریشه کن شدن برخی از درختان خسارتی به میزان یک صد میلیارد ریال را متحمل شده‌اند.

او با اعلام اینکه تاسیسات زیر بنایی بخش کشاورزی از جمله سیستم‌های آبیاری تحت فشار در ۲۰ هکتار و جاده‌های بین مزارع به طول سه کیلومتر نیز خسارت دیده‌اند، گفت: برآوردهای کارشناسی گویای آن است که بیش از پنج میلیارد ریال به منظور بازسازی این طرح‌ها مورد نیاز است.

همتی خاطرنشان کرد: بخش دامپروری نیز از حوادث مذکور مصون نمانده به طوری که با توجه به تلف شدن ۲۰ راس گوسفند و بز و تخریب حدود ۲۰۰ متر مربع بنای واحدهای دامپروری بیش از دو میلیارد ریال خسارت به جای مانده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه بیش از ۳۶۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان امسال تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است، تاکید کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، باغداران خسارت دیده که تحت پوشش بیمه هستند با شماره ۰۹۱۶۴۶۴۱۴۵۱ تماس گرفته و به صورت غیر حضوری درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha