• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99050704950
  • منبع : نمایندگی مازندران

از نمازگزاران "جمعه" هادی شهری تجلیل به عمل آمد

از نمازگزاران "جمعه" هادی شهری تجلیل به عمل آمد

ایسنا/مازندران به مناسبت چهل و یکمین سالروز اقامه اولین نمازجمعه کشور در ۵ مرداد ۵۷ از خادمین نمازجمعه هادی‌شهر تجلیل به عمل آمد.

همایش تجلیل از خادمین نمازجمعه هادی‌شهر با حضور حجت‌الاسلام آزادی کناری امام‌جمعه هادی‌شهر، در دفتر امام‌جمعه هادی‌شهر برگزار شد.
 
در این مراسم حجت الاسلام حسین آزادی کناری امام جمعه هادی‌شهر با بیان اینکه نماز جمعه یکی از نعمت های بزرگ الهی و مظهر وحدت مسلمین و شکوه و عظمت اسلام و مسلمانان است، اظهار کرد: سالروز اقامه اولین نمازجمعه کشور پس از انقلاب که با حکم ولی فقیه برگزار شد را گرامی می‌داریم.
 
وی با بیان اینکه نمازجمعه از اهمیت ویژه ای در انقلاب اسلامی برخوردار است، افزود: یکی از مهم ترین ویژگی های نمازجمعه پس از انقلاب برپایی این امر مهم توسط حکم ولی فقیه بوده است که با دستور امام خمینی به عنوان ولی فقیه همزمان با تشکیل حکومت اسلامی شکل گرفت و اولین امام جمعه پایتخت مرحوم طالقانی بودند که به پاس این اقامه با شکوه نمازجمعه، 5 مرداد را سالروز گرامیداشت این روز بزرگ نامیدند تا این امر مهم در دین تبلیغ شود.
 
امام‌جمعه هادی‌شهر با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب اسلامی امام راحل با ژرف اندیشی در اسلام، نمازجمعه را برای تقویت اسلام تشکیل داد، تصریح کرد: ائمه جمعه در این روز باید با بیان عظمت و اهمیت نمازجمعه در اسلام، مردم را به حضور پرشور در ایتن جایگاه عبادی و سیاسی دعوت کنند.
 
آزادی با اشاره به اینکه تخریب نمازجمعه منجر به تضعیف پایه‌های نظام اسلامی خواهد شد، بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی بیش از همه درصدد تخریب جایگاه نمازجمعه هستند و تمام تلاش خود را برای تخریب یکی از مهم‌ترین ارکان حکومت اسلامی انجام می دهد چراکه از ارکان مهم حکومت اسلامی است.

وی تخریب ائمه جمعه را در جهت تضعیف نمازجمعه خواند و گفت: اگر امام جمعه ای فاسد باشد متدینین موظف هستند بدون اینکه در بین مردم اشاعه صورت بگیرد به مافوق و شورای سیاست‌گذاری اطلاع دهند تا نظام اسلامی تضعیف نشوند.

امام جمعه هادی شهر با تاکید بر اینکه قدرت ائمه‌جمعه به حضور پرشور مردم است، تصریح کرد: نهاد امامت جمعه هیچ  قدرتی در قانون ندارد و  تنها تریبونی برای بیان درد و مشکلات مردم که با تذکر به مسئولین در جهت رفع مشکلات قدم بر میدارد.

وی با بیان اینکه نمازگزاران، احیاگرانِ نمازجمعه هستند، افزود: قدرت تریبون امام جمعه بستگی به حضور پرشور مردم دارد که اگر حضور مردم بیشتر  باشد قدرت تریبون امام جمعه بیشتر خواهد شد و این پشتوانه مردمی ضامن قدرت امام جمعه است.
 
در ادامه نیز علی جان نظرپور مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه هادی شهر، ضمن گرامیداشت اقامه اولین نمازجمعه کشور در 5 مرداد 57، اظهار کرد: اعضای ستاد نماز جمعه بازوی توانمند ائمه جمعه هستند.
 وی افزود: در جلسات ستاد نماز جمعه سعی کردیم  با ارائه برنامه های فرهنگی در جهت رشد و بالندگی نماز جمعه قدم برداریم.
 
گفتنی است در پایان نیز از تعدادی از نمازگزاران با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر شد.
 
انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha