• شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99050402625
  • خبرنگار : 50283

فرماندار انزلی تاکید کرد

لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با درصد پیشرفت فیزیکی بالا

لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با درصد پیشرفت فیزیکی بالا

ایسنا/گیلان فرماندار انزلی اعتبار این شهرستان در سال جاری را بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان دانست و گفت: براساس الزام قانونی اولویت با اتمام پروژه های نیمه تمام است.

اسماعیل میرغضنفری ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بندرانزلی، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از درآمد کشور وابسته به نفت و مشتقات آن است، به دلیل تحریم‌های ظالمانه و تک محصولی بودن کشور، این وضعیت ما را با تنگنا مواجه می کند.

وی با بیان اینکه بر حسب قوانین جاری بودجه ای، محدودیت‌هایی برای برخی دستگاه ها و پروژه ها داریم، تصریح کرد: الزام داریم پروژه‌های نیمه تمام با درصد پیشرفت فیزیکی بالاتر را به اتمام برسانیم و بعد از آن پرداخت مطالبات در دستور کار است و اگر ضرورت پیدا کند پروژه‌های جدید تعریف می شود.

فرماندار بندرانزلی، با تاکید بر اینکه امسال کل بودجه کشور انقباضی است و استان گیلان هم در این راستا قرار دارد، گفت: شهرستان‌های گیلان هم امسال با این تنگنا و موانع مواجه هستند، زیرا کل اعتبارات امسال برای شهرستان بالغ بر ۲۳۱ میلیارد تومان است که شاید از محل ارزش افزوده و سایر موارد بتوانیم اعتباراتی به این رقم اضافه کنیم.

میرغضنفری تصریح کرد: برحسب قانون پروژه‌هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند باید احساس و احیا شود و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی قبل از جلسه بعدی کمیته برنامه ریزی اطلاع‌رسانی کنند تا در حد امکان بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی در تکمیل پروژه ها بهره ببریم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه اعتبارات شهرستان قطره‌چکانی است، همه باید در کنار هم و دست به دست هم برای توسعه شهرستان تلاش کنیم.

کم لطفی منطقه آزاد به انزلی جبران شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی نیز، عنوان کرد: نسبت به شهرستان کم لطفی شده و حتی معتقدم منطقه آزاد با ظرفیت بالایی که دارد، بدهکار انزلی است و کارهایی که باید انجام می‌داد در حد مطلوب و قانونی نبود.

وی تصریح کرد: در تقسیم بودجه و اعتبارات توجه بیشتری به حوزه فرهنگی شود، زیرا این مسئله در سال‌های گذشته بسیار مورد کم توجهی قرار گرفته، در حالی که حوزه فرهنگ بسیار مهم است و اگر مسائل فرهنگی را به صورت کافی مورد توجه قرار دهیم بسیاری از مشکلاتمان کم می‌شود.

امام جمعه بندرانزلی، با اشاره به هزینه بالای پروژه های دولتی، خاطرنشان کرد: در واگذاری پروژه‌ها بحث صرفه جویی را در نظر بگیریم؛ نه واگذاری به پیمانکار را و لذا مسئله گران تمام شدن پروژه ها برای مجموعه های دولتی نیازمند راه حل مناسب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha