• شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99050402040
  • خبرنگار : 71469

تغییر زمین بازی؛ شوراهای تامین جایگزین ستاد مقابله با کرونا در ورزش!

تغییر زمین بازی؛ شوراهای تامین جایگزین ستاد مقابله با کرونا در ورزش!

چندی است با واگذاری اختیار تصمیم گیری در مورد فعالیت های ورزشی به شوراهای تامین هر استان، ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش جای خود را به صورت غیر رسمی به زیرمجموعه های وزارت کشور واگذار کرده است.

به گزارش ایسنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور ستادی تحت عنوان «ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش» تشکیل شد تا مسائل مربوط به ورزش ایران را در جدال با پیامدهای ناشی از این ویروس پیگیری و در مورد تکلیف رشته‌های ورزشی، تمرینات و مسابقات تصمیم‌گیری کند و با ۱۸ اطلاعیه در مقاطع زمانی مختلف، تصمیماتی را در رابطه با فعالیت‌های ورزشی و اماکن ورزشی اتخاذ کرد که آخرین مورد آن به ۱۱ تیرماه سال ۱۳۹۹ باز می گردد.

ماجرا از آنجایی آشکار شد که ۲۳ تیرماه سال جاری همزمان با موج دوم شیوع ویروس کرونا در کشور که تعطیلی برخی فعالیت های ورزشی در استان های مختلف را به دنبال داشت، مهرزاد خلیلیان- سخنگوی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش در گفت و گو با یک برنامه تلویزیونی و در پاسخ به اینکه آیا نباید تعطیلی در مورد مراکز ورزشی صورت می گرفت؟ بیان کرد: ما نباید خط اول تعطیلی باشیم، در عین حال همواره نامه ها از وزارت بهداشت به ما ابلاغ می شد و پس از آن از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش اطلاعیه داده می شد، اما اینبار در برخی از استان ها چون شوراهای تامین اختیار گرفته بودند به صورت موردی و اختصاصی عمل شد.

بنابراین با توجه به تغییر روند در خصوص وضعیت فعالیت و اماکن ورزشی در شهرهای با وضعیت قرمز، زرد و در وضعیت هشدار، به نظر می رسد به صورت غیر رسمی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش جای خود را به شوراهای تامین استان واگذار کرده است و پس از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و تدوین پروتکل ها و تصمیمات لازم از سوی وزارت بهداشتف درمان و آموزش پزشکی، این شوراهای تامین هر استان هستند که وضعیت فعالیت اماکن و فعالیت های ورزشی در استان مربوط به خود را مشخص و در این زمینه تصمیم گیری می کنند و عملا دیگر خبری از ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش در فرایند اصلی تصمیم گیری ها نیست.

بنابراین در مورد فعالیت های ورزشی غیرفوتبال تصمیم گیری در اختیار شوراهای تامین هر استان بنابر وضعیت استانی با توجه به شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است و در مورد لیگ برتر و سایر لیگ های فوتبال ایران نیز، طبق گفته مسئولان ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش طبق پروتکل های بهداشتی، تصمیمات به سازمان لیگ برتر واگذار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha