• شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99050402032
  • خبرنگار : 50340

مونسون هوای ۱۷ نقطه سیستان و بلوچستان را بارانی کرد

مونسون هوای ۱۷ نقطه سیستان و بلوچستان را بارانی کرد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی حدود یک ماه از آغاز فعالیت سامانه مونسون هند می گذرد که هنوز بارش ها ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۷ نقطه استان بارندگی گزارش شد.

محسن حیدری در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: این بارش ها در شهرستان خاش، ایرانشهر، دلگان، نیکشهر و سرباز روی داده است به طوریکه بر اساس گزارش های محلی در برخی مناطق منجر به جریان یافتن رودخانه های فصلی و آبگرفتگی موقتی معابر شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه ها تا این موقع بیشترین بارش ها به ترتیب از «دولابکان» دلگان با ۲۲، «مچان» سرباز ۲۱، «ابتر» ایرانشهر ۱۲.۶ و کارواندر خاش ۹ میلی متر گزارش شده است.

حیدری تصریح کرد: بارش های ۲۴ ساعت گذشته در شرایطی روی داد که بیشینه دمای ۸ شهر استان شامل ایرانشهر، نیکشهر، زهک، میرجاوه، زابل، نصرت آباد، سراوان و مهرستان بین ۴۰ تا ۴۴ درجه سلسیوس رسیده است.

وی با بیان اینکه بارش های همرفتی امروز نیز در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق ادامه دارد، ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود امروز این بارش ها در برخی نقاط سواحل استان نیز اتفاق بیافتد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به ویژگی سامانه های همرفتی انتظار وقوع تندباد لحظه ای، صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه های فصلی، پیش بینی می شود. بنابراین توصیه می شود مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

وی در بخش دیگری به شدت گرفتن وزش بادهای ۱۲۰ روزه از یکشنبه در شمال استان خبر داد و گفت: افزایش غلظت ذرات غبار، کاهش دید افقی و کیفیت هوا به ویژه در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان از پیامدهای این بادها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha