• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99050100765
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون قضایی دادگستری استان اعلام کرد

کاهش 26 درصدی جمعیت کیفری استان سمنان

کاهش 26 درصدی جمعیت کیفری استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون قضایی دادگستری استان سمنان از کاهش 26 درصدی جمعیت کیفری این استان در سه ماهه بهار امسال خبر داد.

محمدعلی امیری یکم مردادماه با تمجید از خدمات مظهری رئیس کل پیشین دادگستری استان سمنان اظهار کرد: در سه ماهه اول سال 99ورودی زندان‌های استان سمنان با کاهش 25 درصدی و جمعیت کیفری استان با کاهش 26 درصدی روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه تمامی حوزه های قضایی استان در طی دوران مسئولیت مظهری به سالن کنفرانس مجهز شد ه افزود: با راه‌اندازی سیستم‌های ویدئو کنفرانس بسیاری از جلسات و محاکم قضایی بدون حضور افراد در مرکز استان به انجام رسیده است.

معاون قضایی دادگستری استان سمنان با اشاره به خدمات سیدمحسن مظهری رئیس کل پیشین دادگستری استان در هفت سال اخیر اضافه کرد: در این دوران هفت ساله شاهد کاهش ۳۰ درصدی موجودی تمامی پرونده‌های مراجع قضایی در دادگستری استان بوده‌ایم. علاوه بر این در این دوره زمانی با کاهش ۳۳ درصدی موجودی پرونده های اجرای احکام و کاهش ۳۰ درصدی زمان اجرای احکام در استان روبرو بودیم که دستاورد بزرگی است.

وی به کاهش محسوس زمان ثبت پرونده تا تصمیم نهایی در این استان اشاره و اظهار کرد: در این بازه زمانی هفت ساله زمان رسیدگی به پرونده های قضایی که دربرگیره زمان ثبت پرونده تا تصمیم نهایی است بیش از 42 درصد کاهش یافته و از ۱۳۴ روز به ۷۷ روز رسیده است.

امیری از کاهش ۳۴ درصدی زمان وقت دهی به پرونده های قضایی در دادگستری استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در طی دوران مدیریت هفت ساله رئیس کل پیشین دادگستری استان شاهد کاهش ۷۶ درصدی پرونده های مسن در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۲ و همچنین شاهد کاهش ۷۳ درصدی پرونده های معوق بودیم.

وی از پالایش پرونده های موجودی در استان خبر داد و گفت: پالایش ۱۰۰ درصدی پرونده های موجودی در بایگانی دادگستری استان تا پایان سال ۱۳۹۴ به انجام رسیده و برای پرونده های پس از آن نیز مقرر شد تا تمامی شعب ، پرونده‌ها را پس از پالایش به بایگانی راکد ارسال  کنند.

وی به توسعه زیرساخت ها در این دادگستری پرداخت و اضافه کرد: در طی سالهای ۹۳ تا ۹۸ تنها با اشغال ۱۰۰ متر از فضای ساختمانی بیش از ۷۰۰ هزار متر مربع بایگانی ریلی احداث شد.‌

امیری از افزایش ۳۳ درصدی پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف در راستای بخشنامه رئیس قوه قضائیه خبر داد و اظهار کرد: افزایش ۲۰ درصدی میزان مصالحه در شوراهای حل اختلاف در سال ۹۸ و افزایش ۳۳ درصدی این شاخص در سه ماهه بهار 99 از دیگر دستاوردهای دادگستری در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه در هفت سال اخیر واحد های قضایی استان از ۱۱ به ۱۳ واحد افزایش یافته گفت: در این بازه هفت ساله با افزایش ۷۶ درصدی شعب قضایی، تعداد شعب مصوب از ۷۵ شعبه به ۱۳۲ شعبه رسیده است. همچنینایش ۴۱ درصدی در تعداد پستهای مصوب قضایی و افزایش ۲۸ درصدی تعداد شاغلین، افزایش ۱۸ درصدی تعداد پستهای اداری و افزایش ۳۷ درصدی تعداد کارکنان، توزیع عادلانه منابع مالی و تجهیزات اداری ، افزایش ۱۳ درصدی متراژ بناهای اداری، رتبه اول کشوری بهره مندی از سیستم مدیریت پرونده های قضایی، و...از دیگر دستاوردهای دادگستری این استان در این مدت بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha