• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99043123555
  • خبرنگار : 30054

تیکا؛ ایده‌ای که به دنبال متحول کردن فضای آموزش کشور است

تیکا؛ ایده‌ای که به دنبال متحول کردن فضای آموزش کشور است

همه‌ی ما از اهمیت بالای دانش و یادگیری آگاه هستیم و می‌دانیم که آموختن بخشی از پروسه بقا است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام تیکا، در این میان با فراگیری اینترنت راهکارهای نوینی در حوزه آموزش پدید آمده است. یکی از این راهکارهای نوین ایده فراگیری با استفاده از اینترنت و ارتباط استاد زبان با شاگرد و یا زبان آموزان است. تفاوتی ندارد که شما به دنبال آموزش زبان انگلیسی باشید و یا هر زبان دیگری؛ تیم جوان و خلاق تیکا کار یادگیری را برای شما آسان کرده است.

در این مصاحبه با حامد وفائی بنیانگذار تیکا همراه و همکلام می‌شویم تا هر چه بیشتر با ایده تیکا آشنا شویم.

تیکا چیست؟

در واقع یک سامانه بر بستر اینترنت که این امکان را به اساتید زبان می‌دهد که با ثبت نام در تیکا و تکمیل پروفایل خود به صورت مجازی در یک آموزشگاه مجازی شروع به آموزش کنند.

و همچنین برای آن دسته از کسانی که علاقمند به یادگیری زبان هستند این فرصت را فراهم می‌آورد که با مراجعه به سایت آموزش زبان استاد مد نظر خود را در زمان دلخواه انتخاب کنند و از هر کجا شروع به برگزاری کلاس و آموزش زبان کنند.

در حال حاضر چه زبان‌هایی را آموزش می‌دهید؟

در واقع الان ما ۱۳ زبان را تحت پوشش قرار می‌دهیم که شامل آموزش زبان های زیر می‌باشد:

 زبان انگلیسی، آموزش زبان آلمانی، زبان روسی، آموزش زبان ترکی استانبولی، زبان ایتالیایی، آموزش زبان فرانسه، زبان عربی، یادگیری زبان چینی، زبان اسپانیایی، آموزش زبان کره‌ای، زبان هلندی، آموزش ژاپنی و زبان هندی 

چه تعداد استاد در تیکا فعال هستند؟

در واقع ۳۰۸ استاد فعال در تیکا مشغول فعالیت و کسب درآمد از  زمینه تدریس هستند.

چه تعداد کلاس زبان در تیکا برگزار می‌شود؟

بستگی به ماه‌های سال دارد ولی به صورت میانگین بین ۲ تا ۳ هزار کلاس در ماه در پلتفرم آموزش زبان ما برگزار می‌شود.

روند یادگیری زبان آموزان به چه شکلی است؟

زبان آموزان وقتی وارد سایت می شوند با استفاده از یک فیلتر هوشمند می‌توانند بودجه، زمان و نوع زبانی را که خواهان یادگیری آن هستند، مشخص کنند.

سپس لیست اساتید آن زبان به طور مثال زبان انگلیسی به وی نشان داده می‌شود و زبان آموز با وارد شدن به پروفایل هر استاد می‌تواند اطلاعات و رزومه هر استاد را مشاهده کند، به صورتی که سوابق تحصیلی، سابقه تدریس استاد و توضیحات کوتاه  در مورد خود استاد که هم به صورت ویدئو و هم به صورت متنی قابل مشاهده است.

زبان آموز با انتخاب زمان خالی هر استاد از روی تقویم آموزشی اساتید زبان می تواند کلاس خود را به راحتی رزرو کند.

سپس در اولین جلسه زبان آموز با استاد مدنظر ارتباط می‌گیرد و تعیین سطح رایگان برای وی انجام می‌شود. در جلسه اول یا بهتر است بگوئیم جلسه آزمایشی رایگان (جلسه تعیین سطح) روند تدریس برای زبان آموز تشریح می‌شود و برنامه آموزشی و منابع به او معرفی می‌شوند.

روند جذب اساتید آموزش زبان به چه شکلی است؟

در ابتدا استاد از طریق گزینه ورود به عنوان استاد اقدام به ثبت نام می‌کند؛ سپس با تکمیل ۸ مرحله که شامل اطلاعات اولیه، مدارک، سابق آموزشی، سابقه تدریس و ... می‌شود فرم‌های مربوطه به صورت سیستمی برای سوپروایزر آموزش زبان تیکا ارسال می‌شود.

سوپروایز آموزشی و یا همان ناظر اساتید کار اعتبارسنجی و تایید اساتید زبان را در تیکا بر عهده دارد و کاربر استاد پس از احراز صلاحیت بعنوان استاد تیکا فعال می‌شود.

کمی در مورد تاریخچه تیکا بفرمائید

ما در تیکا کار را از ۳ سال پیش شروع کردیم و با توجه به اینکه علاقمند به حوزه آموزش بودیم و خودمان هم به عناون مدرس تجربه تدریس به دیگران را داشتیم ، به دنبال یک راه برای ارائه یک راه حل برای ارتقا سطح آموزش زبان در کشور بودیم که به ایده تیکا رسیدیم.

در ابتدا با این ایده که یک اپلیکیشن خودآموز زبان می‌تواند یک راهکار جامعی را برای روند تدریس زبان در اختیار کاربران بگذارد شروع کردیم و در ادامه با کامل تر شدن ایده‌مان پلتفرم تیکا را توسعه دادیم.

ما با عنوان این شعار که زبان انگلیسی –  یک برای برای همیشه یاد بگیرید!

شما با استفاده از سامانه جستجو وانتخاب استاد زبان انگلیسی می‌توانید به بهترین اساتید زبان انگلیسی دسترسی داشته باشید.

 تنها کافی است در سامانه یادگیری آنلاین زبان تیکا ثبت نام کنید تا بتوانید در زمان دلخواه و مکان دلخواه به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha