• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99043123275
  • منبع : نمایندگی ایلام

فرماندار بدره در ایسنا مطرح کرد؛

اجرای طرح پشم تا فرش در بدره استان ایلام برای اولین بار در کشور

اجرای طرح پشم تا فرش در بدره استان ایلام برای اولین بار در کشور

ایسنا/ایلام فرماندار بدره در روزهای آغاز ورود این شهرستان به 8 سالگی، با تشریح فعالیت‌های انجام شده در زمینه زیرساخت‌های این شهرستان ، گفت: در بخش های کشاورزی و گردشگری به عنوان پیشران‌های توسعه شهرستان فعالیت‌های ماندگاری انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

دکتر «یونس آزادی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: شهرستان بدره 125 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که خوشبختانه بیش از 95 درصد آن آسفالت است و تنها 7 کیلومتر شوسه است که تا پایان تابستان امسال  5کیلومتر آن آسفالت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطالعات چهاربانده کردن محور ایلام – بدره – دره‌شهر در حال انجام است و اعتبارات ملی به آن تزریق خواهد شد، تصریح کرد: خوشبختانه پروژه قاضی – خان به بدره هم بعد از سال‌ها قیرپاشی می‌شود و امیدواریم تا شهریور این مسیر باز شود و این خواسته مردم بعد از 14 سال کلنگ‌زنی محقق شود.

فرماندار بدره گفت: با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال 98 و 99 حدود 8.5 میلیارد تومان قرارداد برای آسفالت و تقویت ابنیه راهای سطح شهرستان منعقد و فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است.

آزادی با بیان اینکه تمام روستاهای شهرستان برق دار هستند و از  مجموع 24 روستای دارای سکنه ،22 روستا دارای آب شرب هستند یعنی 98 درصد روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردارند و اتمام گازرسانی به روستاهای استان در حال تحقق است و در هفته دولت نیز جشن پایان گازرسانی در شهرستان اجرا می‌شود.

اراضی آبی بدره به 4500 هکتار می‌رسد

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و پیشران‌های توسعه در شهرستان بدره نیز گفت: کشاورزی با مجموعه تابعه و گردشگری برای این مهم تعریف شده است.

فرماندار بدره با بیان اینکه در بخش کشاورزی غلات همیشه مورد توجه کشاورزان قرار گرفته اما برای این مهم به دنبال ترویج کشت‌های جایگزین مانند کاشت باغات در اراضی شیب‌دار و گیاهان دارویی هستیم و این کار شروع شده و جواب هم داده است.

آزادی با بیان اینکه در مجموع شهرستان بدره 15 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی دارد که در حال حاضر 96 درصد آن دیم و 4 درصد آن آبی است، تصریح کرد:  برنامه‌ریزی خوبی برای آبی کردن اراضی دیم منطقه صورت گرفته و ایجاد سه ایستگاه تامین آب مطالعه شده که پمپاژ «تلخاب» 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: پمپاژ «ولیعصر» 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پمپاژ «هندمینی» هنوز در مرحله تخصیص آب قرار دارد و اگر این سه پمپاژ به بهره‌برداری برسند سطح اراضی آبی شهرستان از 500 هکتار به 4500 هکتار  یعنی از 4 درصد به  36 درصد خواهد رسید و  تحول بسیار خوبی در سطح منطقه محسوب می‌شود.

فرماندار بدره با بیان اینکه واحدهای پرورش ماهی در قفس در سد سیمره از جایگاه مهمی برخوردار است و واحدهای مستقر در سطح  این دریاچه  با ظرفیت سالانه 2 هزار تن پرورش آبزیان، کپور و قزل آلا فعالیت دارند.

آزادی با تاکید بر توجه به کشاورزی مدرن در شهرستان بدره، گفت: یک واحد گلخانه‌ای 13 هکتاری در ناحیه صنعتی بدره در حال اجرا است که بخشی از آن شامل گلخانه و صنایع تبدیلی است که می‌تواند در اشتغال و تولید در منطقه نقش مهمی داشته باشد.

وی  با بیان اینکه  در شهرستان،  1200 خانوار عشایری زندگی می‌کنند و خدمات خوبی را دریافت می‌کنند، گفت: سال گذشته توانستیم یک دستگاه تانکر 10 هزار لیتری با اعتبار بیش از 700 میلیون تومان را تهیه کنیم  که در تامین آب شرب عشایر بسیار کمک کرد.

فرماندار بدره گفت: پروژه آبرسانی به کانون های عشایری از دریاچه سد سیمره در حال انجام است و از محل اعتبارات ملی در حال اتمام است.

اجرای پروژه از پشم تا فرش در بدره

آزادی به اجرای پروژه‌ای با عنوان از پشم تا فرش در شهرستان اشاره کرد و گفت: این جزء اولین طرح‌هایی در کشور است که انجام خواهد شد و فرآروی پشم در مرحله تولید تا تبدیل به فرش در شهرستان انجام می‌شود.

توسعه گردشگری بدره؛ در انتظار زیرساخت

وی با بیان اینکه در بخش گردشگری، شهرستان بدره ، شهرستانی مستعد و بالقوه است که می‌تواند در این زمینه مانور دهد و به یکی از پیشران‌های توسعه در شهرستان تبدیل شود، ادامه داد:30  اثر شهرستان در فهرست آثارملی ثبت شده اما نیازمند ایجاد یکسری زیرساخت‌ها در این زمینه در شهرستان هستیم.

فرماندار بدره گفت:  خوشبختانه طرح جامع توسعه گردشگری سد سیمره در شهرستان تدوین شده و راه‌های گردشگری «له لار»  و تنگه «کافرین» در مرحله آسفالت قرار دارند و جاده سد سیمره به عنوان جاده گردشگری به میراث فرهنگی واگذار شده است.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت در منطقه تفریحی «رماوند» و توسعه اقامتگاه‌های گردشگری  و بوم‌گردی از جمله این برنامه ها است اما در زمینه توسعه زیرساخت‌ها تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید اعتبار لازم اختصاص داده شود و در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شده که از محل اعتبارات ملی و استانی این مورد محقق شود. 

احیای کارخانه الکل «کیمیاگران» بدره

فرماندار بدره تصریح کرد: مهمترین واحد صنعتی شهرستان کارخانه الکل «کیمیاگران» بدره است که بعد از 5 سال عدم فعالیت با پیگیری های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بهره برداری رسید و در مدیریت کرونا به خوبی کمک کرد.

آزادی ادامه داد: 6 واحد تولیدی شن و ماسه در سطح شهرستان داریم که 4 مورد خصوصی و 2 مورد عمومی که  مربوط به شهرداری های ایلام و بدره است که در زمینه بهره برداری از معاون شن و ماسه فعال هستند و به شهرستان کمک خوبی می‌کنند.

عمران شهری دربدره و چشمه شیرین سرعت گرفته است

وی تصریح کرد: در زمینه عمران شهری بالای 90 درصد معابر بدره و چشمه شیرین آسفالت هستند و در زمینه احداث سیل بند اقدامات خوبی از محل اعتبارات شهرستان و سیل انجام شده و ساختمان آتش نشانی بدره آماده بهره برداری است و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

آزادی گفت: پارک گردشگری در حال احداث است و پارک بانوان شهرداری بدره نیز در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.

اختصاص نزدیک به 14 میلیارد اعتبارات سیل به شهرستان بدره

وی در خصوص سیل و اعتبارات آن به شهرستان گفت: در این زمینه 13 میلیارد و و 963 میلیون تومان به شهرستان اختصاص 100 درصدی یافت در حالیکه در سال 98 محموع اعتبارات شهرستان 24 میلیارد تومان بود که 30 درصد آن تخصیص یافت.

آزادی تصریح کرد: در بهسازی مناطق مسکونی 101 واحد بازسازی و 102 واحد بهسازی و 673 واحد تعمیر شد که در مجموع بیش از 16 میلیارد تومان از محل تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض در اختیار مردم قرار گرفت.

بدره در تیرماه  تیر ۱۳۹۲ به شهرستان ارتقاء یافت.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha