• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99043123056
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

دل پر درد شهر از نخاله‌های ساختمانی

دل پر درد شهر از نخاله‌های ساختمانی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری با تخریب و بازسازی ساختمان‌ها در سطح شهر، شاهد ریختن نخاله‌ها و ضایعات و پسماندهای ساختمانی در اطراف و حاشیه‌های کوچه‌ها و شهر هستیم.

عایق، میخ، سیم‌برق، میلگرد، گچ و سیمان و همچنین پسماند و ضایعات حاصل از فرآیند آماده‌سازی مقدماتی تخریب و یا ساختمان‌سازی، گاهی دارای سرب و مواد خطرناک است که علاوه بر مشکلات زیست‌محیطی و انسانی، زیبایی و نظافت شهری را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، اگر قرار بر این باشد دستگاه‌ها و متولیان امر، پاک‌سازی و نظافت‌شهری را انجام دهند و پس از آن  شهروندان پسماند و نخاله‌های ساختمانی را در محل در نظر گرفته شده، منتقل نکنند و آن‌ها را در حاشیه و اطراف شهرها رها کنند، تحولی در ساماندهی و زیباسازی منظر شهر نخواهد افتاد.

ولی‌الله شاهرخی‌فر، سرپرست واحد مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری(اجرائیات) شهرداری شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نخاله، زباله و پسماند باید به سایت دفن‌زباله شهر منتقل شوند، اظهار کرد: در صورت مشاهده حمل و انتقال نخاله‌، زباله و پسماند در حاشیه و اطراف شهر با افراد برخورد قانونی خواهد شد.

سرپرست واحد مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری(اجرائیات) شهرداری شهرکرد افزود: اکیپی برای جمع‌آوری و نظارت بر نخاله و زباله‌ها در سطح و حاشیه سطح شهر در نظرگرفته شده است و با واگذاری به بخش خصوصی به پاکسازی نخاله‌های ساختمانی در حاشیه و سطح شهر می‌پردازند.

وی در خصوص سدمعبر مصالح ساختمانی طی بازسازی و نوسازی ساختمان‌ها توسط همشهریان ادامه داد: در این خصوص اولین تذکر توسط پلیس‌های ساختمان به افراد داده می‌شود که باید از قرار دادن هرگونه مصالح ساختمانی در معابر و خیابان‌های شهر جلوگیری کنند.

شاهرخی‌فر در پایان داربست‌های بلااستفاده در سطح شهر را معضل دیگر شهری دانست و خاطرنشان کرد: دستورالعمل و مجوزهای جدید در خصوص نصب داربست‌ها ابلاغ و طراحی شده ‌است و با ساماندهی این امور، داربست‌های اضافی و بلا استفاده‌ جمع‌آوری ‌می‌شوند.

 وی در پایان گفت: روند اجرای طرح انضباط شهری در شهرکرد در حال اجرا و  پیگیری است و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد انضباط و زیبایی در تمامی سطح شهر باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha