• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99043022570
  • خبرنگار : 50204

معاون استاندار تاکید کرد:

ضرورت تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی هنرمندان استان مرکزی

ضرورت تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی هنرمندان استان مرکزی

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بر ضرورت تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی هنرمندان استان تاکید کرد.

بهروز اکرمی روز دوشنبه 30 تیرماه در جمع روسای انجمن‌های هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، اظهار کرد: بهترین ابزار در انتقال مفاهیم و تقویت فرهنگ در مناسبات اجتماعی زبان هنر و تولید آثار فاخر و ماندگار است، از طرفی آنگونه که شایسته هنر است از این ظرفیت در حل مسائل اجتماعی استفاده نشده که این مسئله نیز باید اصلاح شود.

وی افزود: ارتباط نهادهای دولتی با هنرمندان باید دوطرفه باشد که حلقه این وصل دفتر امور اجتماعی است، نهادهای دولتی باید با انجمن‌های هنری ارتباط خوبی داشته و استفاده از ظرفیت هنرمندان در برنامه ها را در دستور کار داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: فعالیت انجمن‌های هنری ضعیف  است به همین دلیل ساماندهی این انجمن‌ها و تعیین تکلیف فعالیت آنها باید در دستور کار باشد. ادارات در زمینه کرونا هزینه های زیادی صرف کردند، اما هنر در این بخش مغفول مانده و این ایراد هم به مسئولان و هم به هنرمندان برمی گردد.

اکرمی با تاکید بر  تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی هنرمندان و ایجاد خانه هنرمندان و گذر فرهنگ و هنر استان در بازار تاریخی اراک اضافه کرد: گرچه اعتبارات فرهنگی استان محدود است، اما نباید این محدودیت اعتباری مانع تولید و گسترش فعالیت‌های هنری شود.

وی گفت: در راستای مرمت بازار اراک، به عنوان هویت تاریخی و فرهنگی این شهر، کسبه باید همکاری داشته باشند و در صورت عدم همکاری آنها، شهرداری می تواند با استفاده از ظرفیت قانونی و با دریافت مجوز از دستگاه قضایی نسبت به مرمت این مجموعه تاریخی اقدام کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: بیش از 1750 هنرمند این استان عضو صندوق اعتباری هنر و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

حجت‌الاسلام عباس دانشی عمده مشکلات هنرمندان استان مرکزی را نبود زیرساخت‌های لازم برای فعالیت دانست و گفت: این مشکلات امکان معرفی آثار را از این قشر گرفته است و می‌طلبد که دستگاه های اجرایی در خصوص رفع این مشکلات اقدام لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: استان مرکزی فاقد موزه آثار فرهنگی است، اما می‌توان از فضاهای خالی دستگاه‌های اجرایی مستقر در مراکز شهرها و با حمایت خود دستگاه‌ها جهت ایجاد گالری استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: اراک با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت یک سینما دارد و شهر ساوه با ۴۵۰ هزار نفر جمعیت فاقد سینماست و همین ضعف ها امکان برگزاری جشنواره‌های مختلف  را از استان سلب می‌کند.

دانشی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که از این حیث برای هنرمندان پیش آمده، آنان می توانند بعد از نام‌نویسی در سامانه از تسهیلات ۱۰۰ تا ۱۶۰ میلیون ریالی بهره‌مند شوند.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی نیز گفت: ۲۲ سال از آغاز فعالیت این نهاد انقلابی می‌گذرد، اما همجنان فاقد یک ساختمان به نام حوزه هنری هستیم و ساختمان فعلی یک ساختمان استیجاری است.

رضا میرزایی افزود: انتظار می‌رود هنرمندان در انتقاد از دستگاه‌های فرهنگی و هنری، بضاعت، زیرساخت‌ها و ماموریت هر یک از دستگاه‌ها را مدنظر قرار دهند.

نامناسب بودن وضعیت فعالیت هنری در اراک، عدم وجود گالری استاندارد در شهر، عدم وجود بانک اطلاعاتی سیستماتیک و به روز برای هنرمندان، لزوم تشکیل کارگروه تخصصی هنرمندان، حمایت و پیگیری سازمان های مرتبط از هنرمندان و پیگیری مباحث مربوط به مالیات، شفاف سازی و ساماندهی بیمه هنرمندان، تعیین بانک معین هنرمندان،برگزاری جلسات ماهیانه با هنرمندان توسط دفتر امور اجتماعی، رسیدگی به دغدغه و مشکلات عکاسان، کم‌کاری ار سوی مسئولان در حوزه عکاسی، عدم ارتباط سیستماتیک بین فیلمسازان و ارگان‌ها، معضل اجرای کنسرت های غیربومی، عدم نظارت بر خواننده های غیربومی، روزگار سخت کرونایی آموزشگاه های هنری، تخصیص وام به آموزشگاه‌های هنری، عدم نظارت بر اجرای مراسم ها، نبود دانشگاه هنر در اراک، نبود برگزاری برنامه تخصصی، نبود فضای ارتباطی بین مردم و هنرمندان، عدم استفاده از ظرفیت فعالین هنری و اجتماعی، عدم اتحاد بین دستگاه‌های مرتبط با حوزه هنر، تعیین نقش بازار اراک در فعالیت هنری، استفاده از هنرمندان به عنوان مشاور در روابط عمومی ها، تشکیل بانک اطلاعای و هویت سازی هنرمندان، و ... از مهمترین مشکلات و مطالبات ذکر شده از سوی هنرمندان حاضر در این جلسه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha