• یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99042921672

تاخت و تاز دنباله‌دار کرونا در فارس

تاخت و تاز دنباله‌دار کرونا در فارس

ایسنا/فارس معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که شمار مبتلایان و جان‌باختگان بیماری کووید۱۹ در استان فارس همچنان روندی رو به رشد را طی می‌کند.

علی اکبری یکشنبه ۲۹ تیرماه در بیان آخرین وضعیت داده های آماری مربوط به کروناویروس در استان فارس، از جان باختن ۱۶ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و یادآور شد که اکنون آمار فوت شدگان این بیماری در فارس به ۳۳۵ نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اکبری شمار تست‌های گرفته شده از افراد مشکوک به کووید۱۹ در فارس را هم افزایشی دانست و اعلام کرد: آزمایشگاه‌های تشخیصی استان فارس تاکنون ۱۹۴ هزار و ۸۲۴ مورد تست کروناویروس انجام داده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش تعداد افرادی که تست ابتلا به کووید۱۹ آنان مثبت شده است، گفت: تا امروز شمار مبتلایان به این بیماری در فارس به ۲۶ هزار و ۲۸۱ مورد رسیده است.

اکبری با بیان اینکه از کل بیماران مبتلا به کروناویروس هم اینک ۱۲۳۰ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نقاهتگاهی مختلف بستری هستند، گفت: وضعیت جسمی ۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در فارس، وخیم اعلام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از افزایش مراقبت توسط تیم‌های بهداشتی و درمانی در فارس خبر داد و گفت: تاکنون ۲۲ هزار و ۱۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کروناویروس از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای استان فارس از تمدید و تشدید محدودیت‌ها در این استان تا روز سوم مردادماه خبر داده بود.

عبدالرضا قاسمپور تاکید کرده بود که برای قطع زنجیره انتقال و داشتن عملکردی موفق در مقابله با ویروس کرونا، نیازمند همکاری همگانی و توجه به لزوم استفاده از ماسک در اماکن عمومی و نقاط پرتردد، پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی، جلسات و مجامع عمومی و شست و شوی مکرر دست‌ها هستیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس نیز با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کروناویروس در برخی از شهرستان‌های این استان، از تعطیل شدن نماز جماعت در مساجد و حسنیه‌ها خبر داده و در عین حال تاکید کرده است که مساجد و حسینیه‌ها تعطیل نیست و تنها نماز جماعت در آنها اقامه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده با یادآوری اعمال محدودیت‌هایی از سوی ستاد مبارزه با کرونای استان فارس، خاطرنشان کرده است که علاوه بر نماز جماعت، برپایی مراسم‌های مختلف در مساجد و حسینیه‌ها نیز متوقف و ممنوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha