• شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99042820527
  • خبرنگار : 30054

چرا باید زوجین به یک مشاوره روانشناسی پیش از ازدواج مراجعه نمایند؟

چرا باید زوجین به یک مشاوره روانشناسی پیش از ازدواج مراجعه نمایند؟

مشاوره پیش از ازدواج نوعی مشاوره است که به زوجین کمک می‌کند تا برای ازدواج بهتر آماده شوند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آرکا، مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند اطمینان دهد که شما و شریک زندگی‌تان با شناخت همدیگر یک رابطه قوی و سالم خواهید داشت و به شما فرصتی بهتر برای یک ازدواج پایدار و رضایت‌بخش می‌دهد.

مشاوره پیش از ازدواج

این نوع مشاوره می‌تواند به شما در شناسایی نقاط ضعف و قوت همدیگر که در دوران بعد از ازدواج خودشان را نشان می‌دهند، کمک کند.

مسائل موردبحث در مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند به زوجین کمک کند تا روابط خود را قبل از ازدواج بهبود بخشند. در جلسات مشاوره از هر دو طرف خواسته می‌شود تا درباره موضوعات مرتبط بحث کنند؛ مانند مسائل مالی، روابط بین فردی، اعتقادات و ارزش‌ها، نقش در ازدواج، محبت و رابطه جنسی، تمایل به بچه‌دار شدن، روابط خانوادگی، تصمیم‌گیری، برخورد با خشم و ...

مشاوره پیش از ازدواج، به افراد کمک می‌کند تا توانایی خود را در برقراری ارتباط، تعیین انتظارات واقع بینانه از ازدواج و همچنین توسعه مهارت‌های حل‌وفصل تعارض را بهبود بخشند. به خاطر داشته باشید که شما ارزش‌ها، نظرات و گذشته خود را به یک رابطه می‌آورید و ممکن است همیشه آنها مطابق با شریک زندگی شما نباشند.

به‌عنوان‌مثال، سیستم‌های خانوادگی و عقاید مذهبی ممکن است در پارتنرها متفاوت باشد و این تفاوت‌ها در روابط آینده زوجین می‌تواند اختلال ایجاد کند. بسیاری از زوج‌ها با داشتن نقش‌های مختلف برای رابطه و ازدواج، تربیت بسیار متفاوتی را تجربه کرده‌اند.

بسیاری از افراد به این باور می‌رسند که نیازهای اجتماعی، مالی، جنسی و عاطفی خود را برآورده می‌کند در حالی‌ که همیشه این‌گونه نیست. با بحث در مورد اختلافات و انتظارات خود قبل از ازدواج، شما و شریک زندگی‌تان می‌توانید در طول ازدواج همدیگر را بهتر درک و پشتیبانی کنید.

اهداف مشاوره پیش از ازدواج

متخصصان مشاوره روانشناسی پیش از ازدواج معمولاً از هرکدام از شما می‌خواهند تا به‌طور جداگانه به چند سؤال پاسخ دهید تا احساس شما نسبت به یکدیگر و رابطه را مشخص کنند.

مشاوره پیش از ازدواج همچنین می‌تواند به شناسایی نقاط قوت، ضعف و تعارضات بالقوه زوجین کمک کند. مشاور به شما کمک می‌کند تا نتایج خود را تفسیر کنید و در مورد زمینه‌های نارضایتی یا عدم توافق رایج صحبت کنید. همچنین، برای غلبه بر چالش‌ها با شریک زندگی خود اهدافی را تعیین می‌کنید.

علاوه بر این، مشاور شما ممکن است از شما و شریک زندگی شما سؤال کند که دیدگاه‌های شما را در مورد ازدواج را پیدا کند و انتظارات و خواسته‌های شما برای ازدواج را روشن کند.

به یاد داشته باشید، آماده شدن برای ازدواج و انتخاب همسر آینده یکی از دشوارترین و مهم‌ترین تصمیمات هر فرد است؛ بنابراین، سامانه مشاوره و روان‌درمانی آنلاین آرکا در جلسات مشاوره پیش از ازدواج فضای امنی را برای گفتگو در مورد نگرانی‌هایتان فراهم می‌کند، شنیدن افکار و احساسات آسیب‌زننده فردی که می‌خواهید با او مسیر زندگی‌تان را مشترک بپیمایید ممکن است برایتان دشوار باشد؛ بنابراین با بررسی این افکار و احساسات در جلسات مشاوره و پرداختن به تردیدها و انتظاراتتان از زندگی مشترک و اهداف آینده و حل تعارضات پیش رو پایه محکمی برای زندگی مشترک خود آغاز ‌کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha