• سه‌شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99042417674
  • خبرنگار : 71402

دادگاه اسرائیلی شکایت عفو بین‌الملل از یک شرکت جاسوسی را رد کرد

دادگاه اسرائیلی شکایت عفو بین‌الملل از یک شرکت جاسوسی را رد کرد

دادگاه منطقه‌ای تل‌آویو با دادخواست سازمان عفو بین‌الملل برای تعلیق مجوز صادرات شرکت جاسوسی اسرائیلی موسوم به «ان‌اس‌او گروپ» مخالفت کرد؛ این شرکت به استفاده از فناوری‌اش علیه روزنامه‌نگاران، قانونگذاران و فعالان سراسر جهان از جمله کارکنان سازمان‌های مردم‌ نهاد متهم است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس حکم دادگاه، وکلای این دیده‌بان حقوق بشری نتوانستند مدارک کافی "در اثبات ادعایی مبنی بر تلاش برای ردگیری فعالان حقوق بشری با استفاده از هک شدن تلفن همراه" یا اینکه چنین اقدامی از طرف ان‌اس‌او گروپ بوده است، ارائه دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل با استناد به حکم دادگاه گزارش داد: چنانچه ثابت شود که این شرکت در نقض‌های حقوق بشری دست داشته است، مجوز صادرات آن باطل یا تعلیق می‌شود.

این شرکت اسرائیلی هم با صدور بیانیه‌ای با استقبال از حکم دادگاه مدعی شد که "یک رهبر جهانی در تعهد به استفاده درست از فناوری و احترام به حقوق بشر است." شرکت جاسوسی ان‌اس‌او گروپ همچنین تاکید کرد که به فروش فناوری به دولت‌ها و آژانس‌های اطلاعاتی در سراسر جهان ادامه می‌دهد و مدعی شد که هدفش نجات جان انسان‌هاست!

در همین حال سخنگوی سازمان عفو بین‌الملل با ابراز تاسف از حکم دادگاه گفت، این سنت دیرینه دادگاه‌های اسرائیل است که مهر تاییدی بر روی اقدامات وزارت جنگ اسرائیل بزند. سخنگوی عفو بین‌الملل تاکید کرد، این دیده‌بان حقوق بشری از اسنادی که ان‌اس‌او یا وزارت جنگ اسرائیل به دادگاه ارائه کرده‌اند، اطلاعی ندارند.    

سازمان عفو بین‌الملل در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد، یکی از کارکنانش هدف بدافزار ان‌اس‌او قرار گرفته و یک هکر برای ورود به تلفن هوشمند این فعال با استفاده از یک پیام در واتساپ تلاش کرده بود.  

به گفته این نهاد حقوق بشری، نرم‌افزار «پگاسوس» شرکت مذکور به طور مداوم برای هدف گرفتن فعالان، روزنامه‌نگاران و قانونگذاران در کشورهایی از جمله مکزیک، عربستان سعودی و امارات استفاده شده‌اند. این نرم‌افزار اجازه دسترسی به دوربین تلفن هوشمند را می‌دهد و میکروفن آن دستگاه را به "جاسوس همراه" تبدیل می‌کند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha