حسنعلی ویسکرمی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: در یک مدرسه وقتی مدیر، معلم، دانشآموز و اولیا به همدیگر اعتماد میکنند و در انجام امور با یکدیگر مشارکت دارند احتمالاً جو موفقیتآمیزی در مدرسه به وجود خواهد آمد.
وی ادامه داد: ایجاد اعتماد معلمان به رهبران یعنی دانشآموزان و اولیا و برقراری رابطه اثربخش با آنان خصوصاً دانشآموزان برای پیشرفت آنان و موفقیت مدرسه حیاتی و ضروری است.
ویسکرمی اضافه کرد: مدرسه به خصوص مدارس ابتدایی، جامعه کوچکتر و سازمان آموزشی است که در آن هر یک از معلمان باید گفتار همکاران، دانشآموزان و مدیر مدرسه را بپذیرند و به صحت گفتار آنان اعتماد کنند.
این متخصص روانشناختی تربیتی خاطرنشان کرد: در یک مدرسه منظور از اعتماد معلمان حسن ظن آنها نسبت به گفتار و کردار همکاران، دانشآموزان، اولیا و مدیر مدرسه است.
وی یادآور شد: اعتماد شالوده مدارس کارآمد بوده و عاملی است که معلمان مدرسه را از لحاظ روانی در کنار هم نگه میدارد.
ویسکرمی افزود: هچنین اعتماد به معلمان مدرسه احساس اطمینان میدهد و کارآمدی مجموعه آموزشی را افزایش داده و با بالا بردن ظرفیت اجتماعی آنان، موجب اثربخشی مثبت مدرسه میشود.
این عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان گفت: اعتماد معلمان پیامدهای مثبت زیادی برای دانشآموزان نیز به همراه دارد. برای مثال اعتماد معلمان به اولیا و دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی آنان مرتبط است.
انتهای پیام
نظرات