به گزارش ایسنا، بنابراعلام وبزی، طبق آمار منتشرشده از سایت selz فقط همین امسال، ۸۰ درصد مردم، خرید خود را بهصورت اینترنتی انجام دادهاند.
این آمار نشان میدهد که فضای اینترنت به محلی برای تجارت تبدیل شده و این حقیقت که رقابت در این فضا کار دشواری است، خیلی غیرمنتظره نخواهد بود. هر صاحب فروشگاه اینترنتی از این موضوع و چالشهای پیشرو خود برای جذب مشتری آگاه است.
اگر کسبوکار جدیدی را شروع کرده و محصولاتی منحصربهفرد برای فروش دارید، شانس بیشتری برای دوام آوردن در تلاطم این دریای مواج رقابت دارید اما اگر مانند خیلی کسبوکارهای دیگر، رقیبانی قدرتمندتر از شما، آینده کاریتان را تهدید میکنند، این مطلب میتواند برایتان مفید واقع شود. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید چرا که قصد داریم رازهایی برای طراحی یک وب سایت فروشگاهی سودآور را با شما در میان بگذاریم.
پارامترهای متعددی از جمله تجربه کاربر، پیشنهادهای تبلیغاتی و محصولات یا خدماتی که به کاربران ارائه میدهید، در جذب مشتری و افزایش فروش موثرند؛ اما تحقیقات نشان دادهاند که یک پارامتر کلیدی وجود دارند که میتواند همهچیز را متحول کند و آن پارامتر چیزی نیست جز ساختاری که برای سایتتان در نظر میگیرید و روندی که کاربر از لحظه ورود به وب سایت تا زمان پرداخت طی میکند.
بهعنوانمثال جایگاه درست قرارگیری «ارسال رایگان» میتواند تاثیر چشمگیری در تصمیم کاربر برای خرید یا عدم خرید از سایت شما باشد. در ادامه، به معرفی معیارهایی میپردازیم که در نظر گرفتن آنها برای هر فروشگاه اینترنتی بهمنظور افزایش فروش لازم است.
ساعات کاری و آدرس خود را در معرض دید کاربران قرار دهید
بهعنوان یک بازدیدکننده سایت هیچچیز آزاردهندهتر از این نیست که مدت زیادی را صرف جستجو اطلاعات در فروشگاه موردنظر نماید. این موضوع میتواند بهتنهایی باعث دلزدگی و ترک سایت از طرف کاربر شود. درنتیجه، این مسئله را همواره در نظر داشته باشید و اطلاعات تماس را در قسمت بالای و پایین همه صفحات سایت قرار دهید تا از دید کاربر دور نماند.
قراردادن دستهبندیها در بالا صفحه
خیلی دور از انتظار نیست که کاربران تمایلی به جستجو برای اطلاعات بدیهی از سایت شما نداشته باشند. همه اطلاعات مورد نیاز کاربر و هرآنچه لازم است بداند، مانند محصولات و خدماتی که ارائه میدهید باید بهصورت دستهبندیشده، بالای صفحه و در وسط قرار داشته باشند تا توجه کاربر را جلب کنند.
نقاط قوت کارتان را پررنگتر کنید
اگر محصولی بیعیب و نقص یا هر چیز دیگری که باعث پیشی گرفتنتان در عرصه رقابت میشود را عرضه میکنید، حتما آن را در معرض دید و توجه کاربران قرار دهید.
منویی با جزئیات کامل داشته باشید
به کمک یک منو سایت کامل کاربران را به آنچه میخواهند و به دنبالش هستند سوق دهید. منوی شما در واقع باید راهنمای مشتریان باشد. به این ترتیب که در همه صفحات قابل رویت بوده تا کاربران در هر صفحه از سایت که هستند بهراحتی به قسمتهای دیگر دسترسی داشته باشند.
جلوههای بصری در صفحه ایجاد کنید
زمانی که اطلاعیه کالاهای جدید یا فروش ویژه فروشگاهتان را بارنگها یا افکتهای جذاب طراحی کنید، کاربر ناخودآگاه به سمت آنها جذب میشود و از همین راه برای فروش کالاهای قدیمیتر که در انبار ماندهاند میتوان بهرهمند شد. با خلق جذابیتهای بصری هنگام طراحی سایت، چشم مخاطب را به سمت آنچه برای ارائه دارید هدایت کنید.
نظر و دیدگاه کاربران، ایدهای برای توسعه کسبوکار شما
یکی از رموز موفقیت در راهاندازی هر کسبوکار، اطلاع از نیاز و سلیقه مشتریان است. اینکه مشتری آن چه نیازهایی دارند باید اولویت شما باشد.
جالب است بدانید بسیاری از تولیدکنندگان پیش از اینکه تصمیم جدیدی برای کسبوکار خود بگیرند، درباره دیدگاه مردم اطلاعات کسب میکنند. طبق آمار منتشرشده از مرکز نفوذی، ۹۰ درصد مصرفکنندگان معتقدند دیدگاههای مردم در سایتها از مشاوره کارشناسان فروش موثر تر است.
گیف ها، جایگزین جذابی برای عکس ها
کالایی را با رنگهای مختلف برای فروش گذاشتهاید؟ چطور است از گیفها برای نمایش تنوع رنگ کالاهای خود استفاده کنید؟ در این مورد کاربرد، گیف ها انتخاب خوبی هستند. هم جذابیت بصری برای کاربر فراهم کرده و هم محصول موردنظر را با ویژگیهای ظاهری متفاوت نمایش میدهند.
راههای ارتباطی برای کاربران فراهم کنید
به کاربرانتان بگویید چگونه با شما در ارتباط باشند. علاوه بر صفحه «تماس با ما» یا «contact us» که اطلاعات تماستان را در آن درج میکنید، امکانی برای گفتگو آنلاین، شماره تماس، لینک شبکههای اجتماعی، ایمیل و دیگر راههای ارتباطی را در صفحه محصولات نیز قرار دهید.
در صورتی که قصد راهاندازی یک سایت را دارید که بتوانید تمامی این موارد را اعمال کنید پیشنهاد ما فروشگاه ساز وبزی است.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات