• سه‌شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99041712649

معاون گردشگری خراسان رضوی تشریح کرد؛

جزئیات ثبت نام شاغلان گردشگری فاقد بیمه برای دریافت تسهیلات کرونا

جزئیات ثبت نام شاغلان گردشگری فاقد بیمه برای دریافت تسهیلات کرونا

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان ‌رضوی گفت: امکان ثبت‌نام شاغلان و کارفرمایان در حوزه گردشگری که فاقد بیمه هستند، در سایت سامانه کارا فراهم شده و این افراد مشمول تسهیلات کرونا می‌شوند.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مشمولان فاقد بیمه حوزه گردشگری که از تسهیلات کرونا برخوردار می‌شوند، عنوان کرد: از روز یکشنبه 15 تیر ماه ثبت نام در سامانه کارا آغاز شده و افراد فاقد بیمه تنها در دو حوزه، دیده می‌شوند که یکی از آن‌ها راهنمایان تور هستند و به صورت موردی به اجرای تور می‌پردازند و گروه دیگر بعضی از اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی که به‌ صورت خانوادگی اداره می‌شوند و چون به تازگی مجوز گرفته‌اند، هنوز خود را بیمه نکرده‌اند.

وی افزود: این افراد که فاقد بیمه هستند از مشمولان این تسهیلات بوده و اطلاع‌رسانی گسترده در این‌باره صورت گرفته است تا افراد به سایت تامین اجتماعی مراجعه و برای بیمه بیکاری اقدام کنند. پرداخت حق بیمه بیکاری برای افرادی که اکنون شاغل نیستند، پیگیری معاونت گردشگری کشور و پیرو درخواست‌های مکرر از طرف ما بوده که در حال انجام است و نهایتا توانستیم تامین اجتماعی را متقاعد کنیم تا این افراد را در لیست خود بیاورند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ رضوی بیان کرد: اکنون ثبت‌نام اولیه در حال انجام است تا در آینده امکانی فراهم شود و این افراد بتوانند از این مزایا استفاده کنند. بدین منظور افراد باید به سایت سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir مراجعه کرده و پس از ورود به سایت سامانه کارا وارد قسمت تسهیلات کرونا شوند و در صفحه ثبت‌ نام سامانه مذکور اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha