• شنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99041410416
  • خبرنگار : 50188

رونمایی از ۲ محصول دانش بنیان در دانشگاه ولی عصر رفسنجان

رونمایی از ۲ محصول دانش بنیان در دانشگاه ولی عصر رفسنجان

ایسنا/کرمان با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و جمعی از مسئولین‌ استانی و شهرستانی ۲ محصول دانش بنیان در دانشگاه ولیعصر رفسنجان رونمایی شد.

یکی از این‌ محصولات نانو پودر مس است که رضا رنجبر توتویی مجری این طرح در این‌ آیین‌ اظهار کرد: تکنولوژی تولید این محصول در اختیار ۲ کشور در دنیا است و شرکت نانو فناوران  ثمین‌ آرمان در مرکز رشد دانشگاه ولیعصر رفسنجان موفق به تولید این پودر با ۱۰ درصد قیمت تمام شده تولیدکنندگان در جهان شده‌است. 

وی افزود: مس یکی از مهمترین فلزات‌ در صنعت است و استان  کرمان مهد معادن به ویژه مس است و نانوپودر مس دانش بنیان ترین صنعت پایین‌ دستی مس است‌ و پودر این فلز خواص آنتی‌ باکتریالی دارد که شرکت ما در بهمن سال گذشته توانست به این تکنولوژی دست یابد.

رنجبرتوتویی‌ افزود: هر یک کیلو گرم‌ پودر نانو مس‌ ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار ارزش ریالی دارد و محصولی است که با بهترین برند تولیدات‌ نانو در دنیا برابری‌ می کند در حال‌ حاضر ۴۰۰ کیلوگرم‌ از این پودر تولید کردیم که در صورت حمایت قادر به تولید ۷ تن از این ماده در ماه هستیم.

 وی تصریح کرد:  خلوص‌ این محصول ۹۹/۹۹ تا ۱۰۰ درصد است و کاربری های متعدد این محصول در صنایع الکترونیک و ریزپردازنده‌ ها، در متالورژی پودر و قطعه سازی، در صنایع مختلف به عنوان آنتی‌ باکتریال، صنایع دارویی، کشاورزی و ... است.

رنجبرتوتویی ادامه داد: موارد مصرف آن هم در تولید پارچه و البسه های پزشکی مانند ماسک و گان، تولید لعاب کاشی و سرامیک، تجهیزات پزشکی، مکمل‌ های غذایی ، کارخانجات جوهر رسانا و .... است ضمن اینکه می توانیم زیر ۲۰۰ دلار در بازار آن را عرضه کنیم.

محصول دیگر هم دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا بود که با توجه به نیاز کشور در زمینه تجهیزات تصفیه و ضدعفونی کننده هوا به علت شیوع بیماری های ویروسی و تنفسی مانند آنفلوآنزا و کرونا شرکت دانش بنیان پلاسما تصفیه دانشگاه ولیعصر رفسنجان اقدام‌ به طراحی و ارایه محصولی برای حل این مشکل کرده است که قادر است هوای محیط به ویژه محیط های شلوغ را ضدعفونی و هرگونه ویروس و باکتری و میکروب‌ را نابود و غیرفعال کند.

این دستگاه دارای ویژگی هایی همچون عدم ایجاد حساسیت، عدم پخش گاز اوزون و مواد مصر در محیط و دیگر ویژگی هاست‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha