• شنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99041410206
  • خبرنگار : 50034

معاون معدن سازمان صمت استان خبرداد

تولید ۸ تا ۱۰ تن ماده معدنی در همدان

تولید ۸ تا ۱۰ تن ماده معدنی در همدان

ایسنا/همدان معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از تولید هشت تا ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی در همدان خبر داد و گفت: آهک، سنگ آهن و مصالح ساختمانی بیشترین تولیدات معدنی استان همدان را به خود اختصاص داده اند.

محمد خاکی در گفت‌وگوبا ایسنا، با بیان اینکه ۲۸۳ معدن در استان همدان وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ معدن غیرفعال است، اظهار کرد: هر ساله پروانه های جدید استخراج معادن در استان صادر می شود.

وی تصریح کرد: امسال ۱۵ پروانه جدید استخراج معدن در همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد و کبودراهنگ صادر شده که بیشتر در حوزه معدن مصالح ساختمانی، سنگ‌های تزئینی، سیلیس و آهن بوده است.

خاکی با بیان اینکه مساحت پهنه‌ بندی معادن استان همدان ۱۵ هزار کیلومتر است، خاطرنشان کرد: دو پهنه در استان همدان در حال آزادسازی است که به صورت مزایده واگذاری انجام می‌شود و دو پهنه دیگر در حال بررسی است و یک پهنه مشترک با استان مرکزی نیز در استان وجود دارد.

معاون معادن سازمان صمت استان همدان یادآور شد: در پهنه‌بندی معادن، براساس قانون محدوده‌ها به منظور کارهای اکتشافی با توجه به توانایی‌های بخش خصوصی واگذار می‌شود که در حال حاضر اولویت و نیاز کشور به معادن فلزی است که کار بر روی فلزات انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد دولت اکتشاف مواد معدنی فلزی است، ادامه داد: تاکنون پهنه معدنی در استان واگذار نشده و فقط در دو سال گذشته پهنه رزن آزادسازی شده است.

خاکی با بیان اینکه سالانه هفت تا ۱۰ میلیون تن ماده معدنی در استان همدان استخراج می‌شود، گفت: در سال گذشته عملکرد خوبی در زمینه استخراج مواد معدنی داشتیم و امسال پیش‌بینی می‌شود بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش تولید مواد معدنی داشته باشیم.

وی با تأکید بر صادرات غیرخام مواد معدنی در استان، تصریح کرد: در حال حاضر صادرات خام مواد معدنی از استان نداریم و صادرات مواد معدنی به صورت فرآوری شده بوده است.

معاون معدن سازمان صمت استان همدان درباره معدن کاری و تخریب کوه‌ها، تصریح کرد: معدن کاری با تخریب همراه است و از طرفی معدن نیاز جامعه بوده و نمی‌توان معدن کاری نکرد اما دستگاه‌های نظارتی و منابع طبیعی بر کارهای معادن نظارت دارند و براساس ضوابط و مقررات معدن کاری انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha