• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۰۰:۱۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99040301890

بانوی نویسنده کشورمان پاسخ داد

چرا آثار ادبی و هنری کمی در خصوص کریمه اهل بیت(س) تولید شده است؟ً!

چرا آثار ادبی و هنری کمی در خصوص کریمه اهل بیت(س) تولید شده است؟ً!

ایسنا/قم بانوی نویسنده کشورمان یکی از دلایل اصلی کم کاری نویسندگان در حوزه داستان نویسی و فعالیت هنری پیرامون حضرت فاطمه معصومه(س) را کم بودن اطلاعات کافی نویسندگان از دوران زندگی ایشان دانست.

در روز میلاد با سعادت کریمه اهل بیت(س) به سراغ نویسنده جوان کشورمان فاطمه سلیمانی ازندریانی رفتیم که کتابی پیرامون حضرت فاطمه معصومه(س) نگاشته است.

وی در ‌گفت وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: کتاب "به سپیدی یک رویا" دومین اثر من است و با توجه به علاقه‌ای که به حوزه ادبیات مذهبی و تاریخ اسلام داشتم و ارادت خاصی که به امام رضا (ع) دارم تصمیم گرفتم این کتاب را درمورد حضرت معصومه (س) بنویسم تا از این طریق عرض ارادتی به ایشان کرده باشم.

وی درخصوص مقطعی از زندگی حضرت معصومه (س) که در این کتاب روایت می‌شود، گفت: در این کتاب از آغاز هجرت امام رضا (ع) به ایران تا وفات حضرت معصومه (س) روایت می‌شود، البته در بخش‌هایی از کتاب اشارات کوتاهی نیز به کودکی ایشان می‌شود.

سلیمانی ازندریانی در پاسخ به این سوال که چرا نویسندگان علی‌الخصوص نویسندگان زن کمتر به زندگی حضرت معصومه (س) پرداخته‌اند، گفت: با وجود اینکه حضرت فاطمه معصومه (س) یکی از بانوان مهم اسلام هستند اما متاسفانه تا کنون هیچ رمانی به طور جدی درمورد زندگی ایشان نوشته نشده است.

وی افزود: می‌توان گفت کمبود اطلاعات درخصوص آن حضرت باعث شده که کمتر به زندگی این بانوی بزرگوار اسلام پرداخته شود.

نویسنده کتاب به سپیدی یک رویا بیان کرد: بیشتر مطالبی که درمورد حضرت معصومه (س) نوشته شده به یکدیگر شباهت دارند و اطلاعات چندان مفیدی به مخاطب نمی‌دهند، به همین دلیل من برای نوشتن این کتاب از متون مشابه هم فاصله گرفتم و سعی کردم این داستان یک اثر مستقل باشد.

وی ادامه داد: تعداد کتاب‌های مستندی که درمورد حضرت معصومه (س) نوشته شده بسیار زیاد است اما متن آنها مشابه به یکدیگر است و اطلاعات بسیار اندکی به مخاطب می‌دهند، بنابراین به دلیل کمبود اطلاعات وبه منظور فاصله گرفتن از تکرار مکررات وادار به مطالعات گسترده‌تری از جمله مطالعه درخصوص نزدیکان حضرت، زندگی حضرت موسی بن جعفر(ع)، امام رضا (ع) و امام جواد (ع) شدم.

سلیمانی ازندریانی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های حضرت فاطمه معصومه (س) علاوه براینکه از خانواده برجسته‌ای بودند، محدث بودن ایشان است بدین معنا که احادیث را روایت می‌کردند، اما می‌توان گفت بطور کلی حدود چهار یا پنج حدیث به صورت مستند و منسوب به آن حضرت وجود دارد که به طور قطع از زبان ایشان نقل شده است.

وی  با اشاره به فعالیت‌های حضرت معصومه (ع) که شکلی زینب گونه داشت، ادامه داد: بسیاری دلیل سفر حضرت معصومه (ع) را افشاگری از کارهای مامون می‌دانند به این صورت که در هر شهری که مستقر می‌شدند در دیدار با شیعیان با سخنرانی‌های خود سعی در اثبات ولایت امام رضا (ع) بر ملا کردن حیله‌های مامون داشتند.   

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha