به گزارش ایسنا، مهراله رخشانیمهر در آئین انعقاد تفاهمنامه ساخت ۱۲۰ مدرسه با ۷۲۰ کلاس درس در استان کرمان که به همت اتاق بازرگانی استان و موسسه خیریه مهر گیتی انجام شد، با اشاره به اینکه به استان کرمان در ساخت مدرسه توجه زیادی میکنیم، اظهار کرد: سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان بین سه استان سیل زده کشور توزیع و به ساخت مدارس اختصاص داده شد.
وی با اشاره به اینکه ۴۸ میلیارد تومان در سال گذشته بابت استانداردسازی مدارس استان کرمان تامین اعتبار و اختصاص داده شده است گفت: پروژه ملی نیمه تمام در کشور نداریم و تمام این پروژهها در حال ساخت بوده و در مراحل مختلف قرار دارند که به بهرهبرداری میرسند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دو موضوع به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس واگذار شده است، افزود: مکان یابی مدارس بحث بسیار مهمی است؛ در سالهای قبل مدارسی در کشور ساخته شده که امروز خالی از دانشآموز هستند بنابراین اجرای این طرح ضرورت دارد و بر اساس تحولات جمعیتی ۵۰ سال آینده در کشوراست.
رخشانیمهر با اشاره به اینکه سامانهای برای اجرای این طرح تهیه شده و اطلاعات استانها در این سامانه ثبت میشود، افزود: به عنوان مثال در جریان سیل استان لرستان مدرسهای در بستر رودخانه ساخته شده بود که تخریب شد و این مسئله به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
کمک ۱۵۰۰میلیاردی خیرین مدرسه ساز در سال گذشته
وی با اشاره به وجود ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور گفت: در سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابعی بوده که خیرین در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار دادند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه طرح آجر به آجر در کشور برای ساخت مدرسه و استفاده از ظرفیت عموم مردم در حال اجرا است افزود: سامانه مهر برای این سامانه تعریف شده است و مردم میتوانند آخرین وضعیت ساخت مدارس و پیشرفت فیزیکی آنها را ببینند.
رخشانیمهر بیان کرد: هیچ پروژه ملی رها شده در کشور نداریم و اگر پروژهای این چنین داشته باشیم پروژههای استانی هستند.
تحویل یک هزار کلاس درس تا پایان سال جاری به آموزش و پرورش کرمان
محمد واعظینژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این مراسم گفت: امروز اقدام خوب و مبارک در کرمان اتفاق افتاد و با حمایت خیرین و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی و موسسه خیریه مهر گیتی ۱۲۰مدرسه با ۷۲۰کلاس درس ساخته خواهد شد.
وی اظهار کرد: خیرین کمک شایانی به ما کردهاند، به طوری که در سال ۹۷میزان مشارکت خیرین ۳۲میلیارد بوده و این میزان مشارکت در سال ۹۸به مبلغ ۹۷میلیارد تومان رسیده و با کمک خیرین است که در ساخت مدرسه رشد داشتیم و در کنار اعتبارات دولتی توانستیم از۲۷۰کلاس درس در سال ۹۷به ۳۵۱کلاس درس در سال ۹۸برسیم؛ همچنین با کمک خیرین و فعالان اقتصادی و کارخانجات و صنایع بومی استان برنامه داریم در سال ۹۹تعداد هزار کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش میدهیم.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: امروز را به فال نیک میگیریم که دستگاههای دولتی، نظارتی، امنیتی و خیرین مدرسه ساز و فعالان اقتصادی در کنار یکدیگر و به کمک همدیگر شتافتهایم تا آینده درخشانی برای دانش آموزان این استان رقم زده شود و تصویر زیبایی از افق آینده روشن را برای فرزندان این مرز و بوم ترسیم کنیم.
واعظینژاد افزود: امیدواریم به جایی برسیم که دانشآموزان در دورترین نقطه استان امکاناتی برابر با دانشآموزان شهر کرمان داشته باشند و ما دیگر دغدغه مدارس تخریبی، فرسوده، کانکسی و غیرمقاوم را نداشته باشیم.
مثلث همکاری، تعاون و تعامل برای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی در استان کرمان تشکیل شد
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان در ادامه مراسم اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که در جلسهای حضور پیدا کردیم که منشا آن کار خیر است و مثلث خیران، آموزش و پرورش و اتاق بازرگانی در آن نقش دارد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، امام جمعه کرمان با اشاره به روایتی از امام علی (ع) تصریح کرد: کسی که کار خیر بسیار بزرگ و با ارزشی انجام میدهد از عمل خیر بالاتر است، بنابراین هنگامی که کسی مکان خیری مانند مدرسه میسازد و در آن مشارکت میکند، طبق روایات بالاتر از کار خیر خویش هستند که جا دارد ازچنین افرادی قدردانی کنیم.
وی بیان کرد: جهش خوبی در آموزش و پرورش وجود دارد که جای تقدیر دارد و اتاق بازرگانی بستر لازم را فراهم کرده تا هر کس قصد ورود دارد، به نتجه برسد و امیدواریم استان کرمان به جایگاه حقیقی خود برسد.
خیرین مسئولیت اجتماعی خود را با ساخت مدرسه سرمایهگذاری کردند
زهرا گیتینژاد مدیرعامل موسسه مهر گیتی گفت: امروز زحمت ۶ماهه نوسازی به بار نشسته است و میتوانیم ۱۲۰مدرسه به کارنامه موسسه مهرگیتی اضافه کنیم.
وی اضافه کرد: اگر دانشآموزان در یک مدرسه استاندارد درس بخوانند، معلم دغدغه گرما، سرما و ورود جانوران را ندارد و به دنبال شیوههای نوین آموزشی میرود و دانشآموزان از نظر ذهنی رشد میکنند و استعدادهای آنها شکوفا میشود.
گیتینژاد افزود: در یک مدرسه استاندار بچهها از نظر عاطفی رشد میکنند از این نظر که دیده شدند، همانطور که هنگام بازدید از یک مدرسه صفر مرزی در سیستان و بلوچستان این ارتباط را شاهد بودیم.
وی با اشاره به اینکه کمترین اثر استانداردسازی، دیده شدن دانشآموزان است و در آینده آنها نیز خیر میشوند و از خیران الگو میگیرند، ادامه داد: همانطور که خیرین قطعا در این زمینه الگویی داشتند که به اینجا رسیدند.
گیتینژاد اظهار کرد: خیرین هوشمندانه عمل کردند، زیرا مسئولیت اجتماعی خود را نه تنها هزینه نکردند، بلکه سرمایهگذاری کردند که موجب رشد شهر و استان خود شده است.
انتهای پیام
نظرات