• سه‌شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99032717773
  • منبع : نمایندگی سمنان

لزوم توجه به نقش دانشگاه‌ها در تحقق "جهش تولید"

لزوم توجه به نقش دانشگاه‌ها در تحقق "جهش تولید"

ایسنا/سمنان مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در امور خیرین بر لزوم توجه به نقش دانشگاه‌ها در سال جهش تولید تاکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش دانشگاه‌ها به پیوند با صنعت شد.

دکتر مهدی منتظر القائم در اولین وبینار کشوری حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای در استان سمنان با اشاره به اهمیت دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای مصمم است در سال جهش تولید موفق و موثر باشد

وی از برنامه‌ریزی برای گسترش کیفی دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و با اشاره به اخذ 101 رشته محل جدید با رایزنی با اصحاب صنعت افزود: مجوز تغییر سرفصل های این دانشگاه و بروز کردن فصول درسی از وزارت علوم اخذ شد.

وی با اشاره به طرح آمایش سرزمین دانشگاه فنی و حرفه ای گفت : این دانشگاه در هر استان و شهر متناسب با نیاز و پتانسیل موجود در آن جا رشته اخذ خواهد کرد.

مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت : ضریب اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه بیش از 60  درصد است که با ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه، این ضریب اشتغال می‌تواند به 100 درصد برسد .

دکتر منتظر القائم بر لزوم رفع مشکلات دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت: باید شیک سازی حرفه ای تکنسین‌ها و معرفی رشته‌های مهارتی در دستور کار قرار گیرد تا شاهد افزایش بیش از پیش ارتباط بین صنعت و دانشگاه باشیم .

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به سالی که با تصمیم و درایت مقام معظم رهبری به نام جهش تولید مزین گردیده بر عملی شدن رهنمودهای معظم له تاکید کرد و افزود

دکتر نقدی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان  نیز جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای را بالغ بر 180 هزار دانشجو در تمامی استان های کشور اعلام و اظهار کرد: این دانشگاه دارای 176 دانشکده و 25 هزار عضو هیئت علمی و استاد است.

وی با اشاره به وجود 2200 کارگاه و آزمایشگاه در این دانشگاه خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می شود.

وی آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از 60 درصد دانست و گفت : دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین ، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

این وبینار کشوری به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برای اولین بار و با موضوع کارآفرینی و ارتباط دانشگاه و صنعت با حضور شخصیت های دانشگاهی و صنعتی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha