ابراهیم رفیعی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در هر دوره، بر اساس ارزشهای زمانی و مکانی از سواد تعاریف مختلفی ارائه شده و در دورههای اخیر دیگر خواندن و نوشتن موجب باسواد شدن افراد نمیشود، بلکه جزو الزامات اولیه سواد است. در حال حاضر از سواد تعابیر مختلفی ارائه میشود که یکی از آنها داشتن قدرت تغییر است که بر اساس آن کسی که نتواند تغییر را بفهمد یا تغییر اعمال کند، بیسواد محسوب میشود.
وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی در مدت کوتاهی شاهد آن بودیم که بسیاری از رفتارهای روزمره تغییر یافت و قدرت تغییر چقدر بر رفتار آدمی تاثیرگذار است که البته اگر تغییر از روی اختیار و تفکر باشد یک فضل و دانایی محسوب میشود.
این مسئول با بیان اینکه تربیت، یک حوزه مشترک بین خانواده و مدرسه است، ادامه داد: در دوران کرونایی همه به طور ملموس متوجه این قضیه شدند که با تعامل خانواده و مدرسه، آموزش و تربیت جریان دارد و آموزش و پرورش چیزی غیر از همکاری معلمان و والدین نیست که در این ایام جلوههای زیبای بسیاری از همکاری بین معلمان و والدین شکل گرفت.
رفیعی تصریح کرد: باید سرعت تغییر و هماهنگی فوقالعاده بالایی داشته باشیم تا بتوانیم به لحظه خود را با شرایط هماهنگ کنیم و بدین منظور هم باید به استقبال آینده برویم و از آن شناخت پیدا کنیم تا بتوانیم آینده را مدیریت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به پیشبینی وجود شرایط خاص برای سالتحصیلی آینده، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پرورش کسی دانای کل نیست، بلکه باید در کنار هم و با همفکری، مشورت و با اندیشههای جدید، نو و خلاقانه مسائل را مدیریت کرد.
انتهای پیام
نظرات