به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر تهران میتواند به عنوان یک الگو برای 1047 شهر دیگر باشد چرا که هر آنچه که در تهران اجرا میشود در دیگر شهرها و به خصوص دیگر کلانشهرهای ما اجرا خواهد شد، بنابراین اجرای طرحهای ترافیکی در تهران اثربخشی خواهد داشت کما اینکه در مورد استفاده از کمربند ایمنی که در حال حاضر 96 درصد از رانندگان در سراسر کشور آن را رعایت میکنند این طرح از تهران کلید خورد و در دیگر شهرها اجرایی شد.
وی با بیان اینکه موارد و نکاتی را در مورد وضعیت ترافیکی تهران به آقای مناف هاشمی معاون شهردار تهران گفتهایم، اظهار کرد: توسعه نظم و انضباط ترافیکی امر بسیار مهمی است و معتقدم عابران پیاده و کاربران با رعایت مواردی نظیر رعایت حق تقدم، رعایت فاصله طولی، توقف در پشت خط عابر در تقاطعها، عبور از مناطق مجاز در خیابان و ... میتواند نقش موثری در کاهش حوادث و سوانح ترافیکی و افزایش نظم و انضباط داشته باشند.
اجرای طرحی جدید برای ساماندهی موتورسیکلتسواران در صورت موافقت وزارت کشور
رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه یکی از ناهنجاریهای ترافیکی در پایتخت بحث تخلفات موتورسیکلتسواران است، اظهار کرد: ما باید در مورد عابران پیاده که حدود شش درصد از جانباختگان تهران را به خود اختصاص داده است و همچنین تخلفات مربوط به مورسیکلتسواران طرحی را اجرایی کنیم.
هادیانفر ادامه داد: در همین راستا نیز طرحی از سوی پلیس برای ساماندهی موتورسیکلتسواران تدوین شده که این طرح به وزیر کشور ارائه شده که در صورت موافقت ایشان و همچنین تصویب شورای عالی ترافیک طرح اجرایی خواهد شد. ما در این طرح به دنبال این هستیم تا موتورسیکلتسواران را با مشارکت خود آنان ساماندهی کرده و تخلفات مربوط به آنها کاهش یابد.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز درخواست ما از موتورسیکلتسواران این است که حتما از کلاهایمنی استفاده کنند. در خطوط ویژه و پیادهروها تردد نکرده و از حرکت خلاف جهت و انجام حرکات نمایشی با موتورسیکلت نیز خودداری کنند اینها مواردی است که در صورت رویت از سوی پلیس برابر قانون با آن برخورد میشود و این اقدامات در راستای حفظ جان و سلامت خود موتورسیکلتسواران و شهروندان انجام میشود.
رییس پلیس راهور ناجا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به نظر میرسد طرحهای ترافیکی با جدیت اجرا نشده یا پس از مدتی اجرای آن متوقف میشود، اظهار کرد: ببینید 33 دستگاه در بحث ترافیک دارای مسئولیت هستند اما در این میان تنها ناجا و به ویژه پلیس راهور ناجا حضور فعال به خصوص در بحث تصادفات دارند. باید سازمانهای ویژه نظیر صداوسیما، وزارت ارشاد، وزارت آموزش و پرورش و ... در بحث فرهنگسازی و دیگر موارد نیز پای کار آمده و مشارکت کنند.
هادیانفر ادامه داد: در اجرای طرحهایمان ما نیازمند مشارکت و همراهی مردم هستیم مردم باید بخواهند با اجرای طرحها و نظمبخشی ترافیک با پلیس مشارکت کنند و واقعیت این است که برخی رفتارهای ترافیکی و آنچه که در مورد ترافیک انجام میشود زیبنده کشور ما نیست.
انتهای پیام
نظرات