• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99032616586
  • خبرنگار : 71129

تاکید روزنامه کره‌شمالی به تداوم اقدام تلافی‌جویانه علیه سئول

تاکید روزنامه کره‌شمالی به تداوم اقدام تلافی‌جویانه علیه سئول

یکی از روزنامه‌های کره‌شمالی امروز (دوشنبه) نوشت، پیونگ‌یانگ برای مجازات کره‌جنوبی بابت ارسال بالن‌های پروپاگاندای ضد دولتی از سوی فراری‌های کره‌شمالی به اقدامی دست می‌زند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پس از آنکه کیم یو-جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی نسبت به اقدام نظامی علیه کره‌جنوبی هشدار داد، روزنامه رودونگ سینمون پیونگ‌یانگ نوشت: اقدامات بی‌رحمانه تلافی‌جویانه ادامه می‌یابند. ارتش قدرتمند ما دست به اقدامی می‌زند که تلافی برای مردم است که بیش از هر زمان دیگری خشمگین شده‌اند.

این روزنامه در ادامه نوشت:‌ این تمایل مردم و سربازان ماست که هیچ ضربه‌ای بر پیکره شرافت رهبر کره‌شمالی را برنمی‌تابند.

خواهر رهبر کره‌شمالی روز شنبه با تهدید اقدام علیه کره‌جنوبی باعث افزایش تنش‌ها بین دو کشور شد و به ارتش دستور داد تا اقدامات لازم را برای مجازات کره‌جنوبی انجام دهد.

این روزنامه رسمی کره‌شمالی همچنین کره‌جنوبی را بابت عدم اقدام مناسب برای جلوگیری از ارسال بالن‌های پروپاگاندایی علیه کره‌شمالی و با وجود توافق برای جلوگیری از چنین اقداماتی مورد انتقاد شدید قرار داد و سئول را بابت تنش‌های بیش از حد در شبه جزیره کره مقصر دانست.

مون جائه این، رئیس جمهوری کره‌جنوبی و رهبر کره‌شمالی آوریل ۲۰۱۸ نشستی برگزار کرده و درباره توقف تمامی اقدامات خصمانه علیه یکدیگر توافق کردند.

روزنامه رودونگ سینمون همچنین نوشت: این سیاست خصمانه و ناتوانی مقام‌های کره‌جنوبی به توقف کامل روابط بین دو کره و افزایش تنش منجر شده است. واقعا جای تاسف است که مقام‌های سئول تمایلی برای پاکسازی این گندکاری که تنها باعث انتشار بوی فاسد و بد می‌شود، نداشته و البته توانایی انجام چنین کاری را هم ندارند.

این روزنامه در حالی به انتقاد از سئول پرداخته که دو کره بیستمین سالگرد پذیرش اعلامیه ۱۵ ژوئن را در نخستین نشست دو طرف در ۲۰۰۰ برگزار کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha