• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99032616493
  • خبرنگار : 71638

پیروزی فیروزجا مقابل مقصودلو در فینال مسابقات آنلاین شطرنج

پیروزی فیروزجا مقابل مقصودلو در فینال مسابقات آنلاین شطرنج

علیرضا فیروزجا با پیروزی مقابل پرهام مقصودلو موفق شد قهرمان مسابقات آنلاین شارت شطرنج شود.

به گزارش ایسنا، باتوجه به شیوع کرونا و داغ شدن رقابت های مجازی در شطرنج اکثر شطرنج بازان تا حد امکان در مسابقات مجازی شرکت کرده و خود را به چالش می کشند. فیروزجا نابغه نوجوان شطرنج جهان که در سوپر تورنمنت آنلاین کلاچ آمریکا حضور نداشت تصمیم گرفت در مسابقات آنلاین دیگری به نام شارت شرکت کند. 
همچنین پرهام مقصودلو استاد بزرگ شطرنج ایران در این مسابقات دست به مهره شد. این رقابت ها با حضور 16 شطرنج باز پیگیری شد. علاقه مندان به این مسابقات می توانستند این رقابت را به صورت آنلاین پیگیری کنند. 
فیروزجا و مقصودلو دو شطرنج بازی بودند که موفق شدند در روز اول این دیدار با اقتدار به مرحله بعد راه پیدا کنند. این دو نابغه شطرنج بعد از پیروزی مقابل حریفان به فینال این مسابقات راه پیدا کردند.
فینال تمام ایرانی در حالی پیگیری شد که در دور اول مسابقات فیروزجا موفق به پیروزی مقابل مقصودلو شد. دور دوم و سوم دو شطرنج باز به تساوی رضایت دادند. دور چهارم در حالی شروع شد که فیروزجا در صورت پیروزی می توانست به قهرمانی برسد که در دور چهارم مقصودلو را شکست داد و موفق شد با سه امتیاز  عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کند.
 

نمایی از پخش زنده فینال مسابقات

رده بندی نهایی این مسابقات: 

نتایج مرحه نیمه نهایی:
 

در این مسابقات شطرنج بازانی از کشور های فرانسه، اوکراین، آذربایجان و آلمان حضور داشتند. کل جوایز این مسابقات هزار و پانصد یورو بود که فیروزجا با قهرمانی توانست 400 یورو برنده شود. همچنین مقصودلو با نایب قهرمانی این مسابقات 300 یورو برد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۶ ۱۵:۵۰

این مسابقات باید در ایران برگزار می‌شد ولی یک عده نون به روز خور باعث شدند نابغه ایران فراری شود.... منتظر از این بیشتر هاش هم هستیم.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۶ ۱۷:۵۳

فیروز جا اناند ایران است آخرش ایران یک نابغه در شطرنج به دنیا عرضه کرد البته مقصود لو دیدار تنگاتنگ و نفس گیری نداشته اما آینده خوبی دارد. فیروز جا هم آینده درخشانی دارد هنوز اول راه است و جا برای پیشرفت زیاد دارد.