• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99032616428
  • خبرنگار : 30054

آموزش دیجیتال مارکتینگ در خانه

آموزش دیجیتال مارکتینگ در خانه

حتما این روزها درباره دیجیتال مارکتینگ، آموزش دیجیتال مارکتینگ و اهمیت یادگیری آن خیلی شنیده و خوانده‌اید. می‌دانید که بازار دیجیتال مارکتینگ و حوزه‌های مرتبطی مانند آموزش اینستاگرام مارکتینگ و بازاریابی محتوا و تولید محتوا بسیار داغ است! اما برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ سراغ چه چیزهایی باید برویم؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایسمینار، در این متن شما را با سرفصل‌هایی آشنا می‌کنیم که برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ در خانه و به‌طور رایگان باید یاد بگیرید.

علی‌رغم تازگی مفهوم دیجیتال مارکتینگ، خوشبختانه منابع فراوانی برای آموزش دیجیتال مارکتینگ در سطح اینترنت وجود دارند. با صرف وقت کافی و تلاش فراوان، می‌توانید با یادگیری اصول تولید محتوا و بازاریابی محتوا و بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو و سایر موضوعات مرتبط، کارشناس دیجیتال مارکتینگ بشوید.

چگونه می‌توانم کارشناس دیجیتال مارکتینگ بشوم؟

اگر می‌خواهید کارشناس دیجیتال مارکتینگ موفقی بشوید، ابتدا باید مهارت‌هایی را بیاموزید که برای کار با فناوری‌های بازاریابی آنلاین نیاز است. علاوه بر این‌ها، باید دانش لازم را کسب کنید تا بتوانید این فناوری‌ها و ابزارها را با هم ترکیب کرده و بهترین نتیجه ممکن را از دل آن‌ها بیرون بکشید.

موفقیت در این حوزه، مستلزم صبر و پشتکار است. اما خبر خوب اینکه، لازم نیست حتما در دوره‌های حضوری شرکت کرده و کلی وقت و پول هزینه کنید. کافی است کمی با گوگل جست‌وجو کنید تا منابع لازم برای آموزش دیجیتال مارکتینگ و آموزش اینستاگرام مارکتینگ را پیدا کنید.

اما برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ باید سراغ چه مهارت‌ها یا سرفصل‌هایی برویم؟ برای یادگیری مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ، باید در این زمینه‌ها مهارت کسب کنید:

· بازاریابی موتورهای جست‌وجو،

· بازاریابی محتوا،

· بازاریابی درون‌گرا،

· بازاریابی شبکه‌های اجتماعی،

· بازاریابی ایمیلی،

· و ابزارهای تحلیل بازاریابی دیجیتال.

در ادامه این متن، تک‌تک این سرفصل‌ها را مرور می‌کنیم. این مطلب را با دقت و تا انتها مطالعه کنید. بعد هم با کمی جست‌وجو منابع لازم برای آموزش دیجیتال مارکتینگ یا آموزش اینستاگرام مارکتینگ را یافته و از همین الان شروع به یادگیری کنید!

بازاریابی موتورهای جست‌وجو

عبارت بازاریابی موتورهای جست‌وجو (SEM) به بازاریابی در موتورهای جست‌وجوی گوناگون اشاره دارد، خواه با استفاده از اصول سئو، یا استفاده از خدمات پولی موتورهای جست‌وجو، مانند گوگل ادز و بینگ ادز.

سئو در بازاریابی آنلاین بسیار مهم است، چون می‌تواند ترافیک هدفمند فوق‌العاده‌ای را به‌سوی وب‌سایت هدف بکشد. البته در مقایسه با تبلیغات پولی در موتورهای جست‌وجو کُندتر عمل می‌کند، اما در بلندمدت نتایج بهتری دارد.

بازاریابی محتوا

همه کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ حول محور محتوا شکل می‌گیرند. چه دنبال بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باشید، چه بازاریابی ایمیلی یا هر نوع کمپین دیگری، ابتدا باید تولید محتوا کنید. برای جلب توجه و بعد هم تعامل با مخاطب هدف در حوزه‌های مختلف، تولید محتوا ضروری است.

بازاریابی محتوا عبارت است از فرایند شناسایی، ایجاد و عرضه شکل مناسبی از محتوا به مخاطب. اگر می‌خواهید بازاریاب محتوای خوبی بشوید و تولید محتوا را جدی دنبال کنید، باید مهارت فوق‌العاده‌ای در نوشتن، اصول سئو در نگارش، کپی‌رایتینگ و تحلیل داشته باشید.

بازاریابی درون‌گرا

در ابتدای این متن گفتیم که کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بتواند تکنیک‌ها و ابزارهای بازاریابی آنلاین را با هم ترکیب کرده و آن‌ها را طوری به کار بگیرد که بهترین نتیجه ممکن را به دست بیاورد. بازاریابی درون‌گرا همین است.

نقش بازاریابی درون‌گرا در واقع ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های سایر کمپین‌های بازاریابی دیجیتال به‌منظور دستیابی به بهترین تجربه کاربری است. هدف کلی این بازاریابی، به‌کارگیری فرایند درست برای جذب مشتری جدید، تعامل با او، جلب اعتماد و در نهایت جلب رضایتش است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

این روزها شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام و توییتر، بر زندگی انسان چیره شده‌اند! پس نقش فوق‌العاده مهمی هم در رویکردهای ما در دیجیتال مارکتینگ ایفا می‌کنند. از آنجا که هدف دیجیتال مارکتینگ، برقراری ارتباط با مشتری‌های بالقوه از طریق کانال‌های مورد علاقه آن‌هاست، شکل جدیدی از بازاریابی به‌نام بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هم متولد شد.

نام این نوع بازاریابی، رویکرد آن را مشخص می‌کند؛ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی گوناگون با هدف یافتن مشتری و برقراری ارتباط با او. به همین خاطر هم این روزها آموزش اینستاگرام مارکتینگ علاقه‌مندان زیادی میان فعالان این حوزه پیدا کرده است.

بازاریابی ایمیلی

شاید بعضی‌ها تصور کنند دوران بازاریابی ایمیلی به پایان رسیده است! ولی این‌طور نیست. ایمیل هنوز هم یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری، و مشتری‌های موجود به مشتری‌های همیشگی است.

به بازاریابی ایمیلی به‌عنوان آخرین قطعه پازل دیجیتال مارکتینگ نگاه کنید؛ چون همه روش‌های بازاریابی بر یافتن مشتری جدید تمرکز دارند، اما بازاریابی ایمیلی به بستن قرارداد فکر می‌کند.

ابزارهای تحلیل بازاریابی دیجیتال

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که هر کارشناس دیجیتال مارکتینگی باید داشته باشد، مهارت تحلیل است. او باید بتواند داده‌های مورد نیاز برای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ را به دست بیاورد و بعد هم آن‌ها را تحلیل کرده و به نتایج مناسبی برسد.

برای رسیدن به این هدف، باید کار با ابزارهای تحلیلی گوناگون مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول، ابزارهای گزارش‌دهی داده مانند گوگل دیتا استودیو، و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند اس‌ای‌ام‌راش را یاد بگیرید.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید وارد بازار دیجیتال مارکتینگ بشوید، و آموزش دیجیتال مارکتینگ و آموزش اینستاگرام مارکتینگ برایتان جدی است، باید مهارت‌های مختلفی را یاد بگیرید که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: بازاریابی موتورهای جست‌وجو، بازاریابی درون‌گرا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا و کار با ابزارهای تحلیل بازاریابی دیجیتال.

در این متن درباره تک‌تک این مهارت‌ها توضیح مختصری دادیم و گفتیم که تولید محتوا برای جلب توجه و بعد هم تعامل با مخاطب هدف بسیار مهم است. برای آموزش دیجیتال مارکتینگ می‌توانید از آموزش‌های آنلاین وب سایت ایسمینار استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha