• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99032516081
  • منبع : نمایندگی سمنان

انتقاد استاندار سمنان از قیمت غیرمنطقی مسکن؛

قیمت مسکن به تابعی از سفته‌بازی‌ دلالان تبدیل شده

قیمت مسکن به تابعی از سفته‌بازی‌ دلالان تبدیل شده

ایسنا/سمنان استاندار سمنان ضمن انتقاد از قیمت بالا و غیرمنطقی مسکن، معتقد است که قیمت فعلی مسکن در ایران هیچ تناسبی با واقعیات بازار این کالای مهم نداشته و بیشتر تابعی از نرخ ارز و سفته‌بازی‌های سودجویان و دلالان مسکن شده است.

علیرضا آشناگر در آئین کلنگ‌زنی طرح مسکن اقدام ملی که با حضور سعیدی کیا، رئیس هیات مدیره شرکت توسعه مسکن در شهرک مهر سمنان به انجام رسید اظهار کرد: قیمت فعلی مسکن نه تناسبی با قیمت زمین و مصالح ساختمانی دارد و نه هزینه‌های جانبی تولید آن، بلکه تابعی از نرخ ارز ،تورم و سفته بازی‌هایی است که برخی سودجویان به راه انداخته اند.

وی با اشاره به اینکه تهیه مسکن همواره یکی از نیازهای اساسی و دغدغه‌های مردم بوده است از قیمت بالا و رشد بدون منطق قیمت مسکن در کشور انتقاد و خاطرنشان کرد: قیمت فعلی مسکن نه تناسبی با قیمت زمین و مصالح ساختمانی دارد و نه هزینه های جانبی تولید آن ، بلکه تابعی از نرخ ارز ،تورم و سفته بازی هایی است که برخی سودجویان به راه انداخته اند و بدون تردید اگر این موضوع به حال خود رها شود ، منجر به دغدغه‌ای بسیار مهم برای مردم و بازدارندگی آنان از تهیه مسکن خواهدشد.

آشناگر با اشاره به اقدامات مختلف دولت‌های قبل از جمله احداث مسکن مهر در دولت نهم و دهم ، اظهار امیدواری کرد با رفع نواقص طرح مسکن مهر، شاهد بهره مندی و شیرین کامی استفاده عموم مردم بویژه زوج های جوان از اقدامات انجام شده در راستای طرح اقدام مسکن ملی باشیم.

استاندار سمنان از پیمانکاران و سازندگان انبوه ساز مسکن خواست با توجه به حادثه‌خیز بودن کشورمان به ساخت مسکن کیفی و استاندارد اقدام کنند.

این مقام ارشد اجرایی بر ضرورت تامین مصالح با کیفیت و مرغوب در عین رعایت ارزان سازی ساختمان تاکید و اظهار کرد: در نقشه‌های ساختمانی و مجتمع های مسکونی باید به گونه‌ای اقدام کرد که به هیچ وجه مشاعات و ضروریات اینگونه واحدها همچون پارکینگ و ... نادیده گرفته نشده و پیمانکاران به‌دلیل ارزان سازی از اصول و ضروریات چشم پوشی نکنند.

وی ضمن تاکید بر لزوم سرعت بخشی به احداث اینگونه واحدهای مسکونی گفت: باید تلاش شود تا ساخت این مجتمع های مسکونی بیش از ۱۸ ماه طول نکشیده و در صورت امکان حتی تا پایان دولت دوازدهم امکان بهره‌مندی مردم از این واحدها فراهم شود.‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۶ ۰۰:۳۸

۴ماه است مسکن ملی ثبت نام کردم بی دلیل فرم ج راقرمز زدند، ۴ ماه هم هست درحال بررسی اعتراض هستند، ۴ ماه هم طول می‌کشدجواب مثبت یا منفی بدهند؛ یکسال گذشت آخرسر رفتم یک خانه ۶۰ متری ارزان‌تر از مسکن ملی خریدم .