• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99032415342
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار اردستان:

برای برنامه های فرهنگی و هنری محدودیت بودجه نداریم

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی دارد و بهترین بستر برای رشد کودکان و نوجوانان است.

حمیدرضا تاملی امروز (شنبه، ۲۴ خرداد) در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای اعضای کانون پرورش‌ فکری کودکان و نوجوانان اردستان اظهار کرد: مجموعه شهرستان نگاه ویژه ای به فرهنگ و هنر داشته و در تلاش است تا زیرساخت های بهتری برای دانش آموزان مهیا کند.

وی با بیان اینکه اگر به دو قشر کودکان و نوجوانان و بانوان توجه شود این امر تاثیر بالایی در دیگر امور دارد، افزود: متاسفانه در سالهای گذشته به این اقشار توجه کافی نشده است. 

فرماندار اردستان با بیان اینکه کانون پرورش‌ فکری کودکان و نوجوانان شهرستان هنوز نتوانسته ارتباط خوبی با دیگر دستگاه های منطقه برقرار کند، گفت: کانون پرورش‌ فکری کودکان و نوجوانان برای اینکه بتواند جایگاه کانون را در شهرستان برجسته کنند باید از حالت سنتی خارج شود و ارتباط خود را با سایر دستگاه ها بیشتر کند.

تاملی با بیان اینکه در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به هیچ وجه محدودیت بودجه نداریم، گفت: اقدامات لازم برای خرید خودرو و راه‌اندازی کانون سیار در مناطق روستایی شهرستان انجام شده و این امکانات به زودی در اختیار کانون پرورش‌ فکری کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.

همچنین در این مراسم مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۱ اردستان گفت: ۴ کلاس علمی، فرهنگی و هنری برای اعضاء در فضای مجازی دایر کرده‌ایم تا در دوره تعطیلی فعالیت‌های فیزیکی جهت جلوگیری از شیوع کرونا، آموزش‌ها عقب نماند.

مریم یزدان پناه با بیان اینکه در کلاس های مجازی برای کودکان و نوجوانان قصه نویسی، شعر، نقاشی، کاردستی، خوشنویسی، سفالگری، بازی های کودکانه و برنامه های علمی آموزش داده می شود، گفت: به منظور آشنایی جامعه هدف با دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از استرس کرونا، نکات بهداشتی نیز آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ نفر کودک و نوجوان عضو فعال کانون های پرورش فکری اردستان هستند، گفت: کانون های پرورش فکری شماره ۱ و ۲ اردستان جمعا بیش از ۲۸ هزار ۲ جلد کتاب دارد و ترویج فرهنگ کتابخوانی با تلاش مربیان در اولویت برنامه هاست.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردستان با بیان اینکه بهره‌مندی روستاهای پرجمعیت شهرستان از کتابخانه‌های سیار روستایی از اولویت‌های کاری مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوان است، افزود: کتابخانه سیار با حضور در جمع بچه‌های روستاها، علاوه بر امانت کتاب به اجرای فعالیت‌هایی از جمله روخوانی کتاب، شعرخوانی، قصه گویی، کاردستی  و اجرای بازی‌های بومی و محلی می‌پردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha